لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۳

نیویارک تایمز: هکران در مراسلات دییلوماتیک اتحادیه اروپا رخنه کرده‌اند


تصویر یک هکر که جنبه تزئینی با گزارش ذیل دارد
تصویر یک هکر که جنبه تزئینی با گزارش ذیل دارد

یک روزنامۀ معتبر امریکایی می‌گوید، هکران و یا دزدان انترنتی در شبکۀ مراسلات دیپلوماتان اتحادیه اروپا داخل شده و بر خی از معلومات و اطلاعات مهم را داونلود کرده‌اند.

روزنامۀ نیویارک تایمز می‌گوید، هکران و یا دزدان انترنتی از چند سال به این‌سو، در کیبل‌ها یا مراسلات دییلوماتیک اتحادیه اروپا رخنه کرده‌اند.

این هکران مراسلاتی نگرانی از حکومت دونالد ترمپ، مشکلات روش و برخورد در برابر چین و روسیه و همچنین خطر آغاز دوباره برنامه‌های هسته‌ای ایران را داونلود کرده‌اند.

نیویارک تایمز می‌نویسد، پس از برملا شدن این دزدی انترنتی، یک شرکت امنیتی به نام ایریا وان (۱) ۱۱۰۰ این گونه مراسلات یا کیبل‌ها را به این روزنامه سپرده‌است.

نیویارک تایمز می‌گوید، تحقیق کننده‌گان شرکت امنیتی ایریا وان به این عقیده‌اند که هکران برای اردو آزادی بخش مردم چین کار می‌کنند.

گزارش می‌گوید، در بین برخی از این مراسلات یادداشت‌های از گفتگو‌های هم شامل اند که با رهبران عربستان سعودی، اسرائیل و کشور‌های دیگر صورت گرفته و به سطح اتحادیه اروپا شریک ساخته شده اند.

روزنامۀ نیویارک تایمز می‌گوید، در یکی از مراسلات دیده می‌شود که دیپلومات اروپایی یک نشست رهبران امریکا و روسیه در فنلند را (حداقل برای پوتین) موفق خوانده اند.

در یک مراسله دیگر که بعد از نشست شانزدهم جولای میان ترمپ و پوتین نوشته شده مذاکره رئیس جمهور چین با مقام‌های اتحادیه اروپا گزارش و تحلیل گردیده است.

در گزارش از قول رئیس جمهور چین گفته شده که دونالد ترمپ در برابر پیکینگ از زور و قوه کار گرفته‌است. طرف راست شی جین پینگ رئیس جمهور چین طرف چپ دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
در گزارش از قول رئیس جمهور چین گفته شده که دونالد ترمپ در برابر پیکینگ از زور و قوه کار گرفته‌است. طرف راست شی جین پینگ رئیس جمهور چین طرف چپ دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

در گزارش از قول شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفته شده که دونالد ترمپ در برابر پیکینگ از چنین رفتار با زور و قوه کار گرفته که در مسابقه بوکس آزاد بدون قواعد از آن استفاده می‌کنند.

در مراسله دیگر که به دست روزنامه نیویارک تایمز رسیده و در ۷م ماه مارچ نوشته شده معلوم می‌شود که کارولین ویسینی معاون نماینده‌گی دیپلوماتیک اتحادیه اروپا در واشنگتن به دیگر دیپلومات‌ها سفارش می‌کند و می‌گوید:

"با وجود این که ما در برخی مسایل مانند تغییر اقلیم، تجارت و موافقتنامه اتمی با ایران با رئیس جمهور دونالد ترمپ اختلاف داریم، اما باید امریکا را شریک مهم خود دانست."

گزارش می‌افزاید، هکران انترنتی در شبکه‌های فدراسیون کارگران امریکا و سازمان‌های صنعتی کانگرس نیز رخنه کرده‌اند.

نیویارک تایمر در این گزارش خود می‌نویسد که این هکران در صفحات انترنتی وزارات‌های خارجه و مالیه چندین کشور نیز به طور گسترده داخل شده اند.

XS
SM
MD
LG