لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۵

روزنامه‌های کابل مطالب و تبصره‌های خود را به‌موضوع صلح اختصاص داده‌اند


روزنامه های کابل
روزنامه های کابل

روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به موضوع صلح اختصاص داده اند.

  • آرمان ملی​

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته است که حکومت روز گذشته گفت که در مورد سفر برخی از طالبان به روسیه و قطر به سازمان ملل متحد شکایت کرده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید که حکومت دلیل این اقدام را شامل بودن نام های برخی از طالبان در لیست سیاه عنوان کرده و گفته که آنان حق سفر به‌کشورها را ندارند و باید اعضای سازمان ملل متحد آن را مراعات کنند.

سرمقاله نویس نوشته است که حکومت باید سیاست دوگانه‌اش را کنار بگذارد چون پیش از این نیز این چهره های طالبان سفرهای به کشورهای مختلف انجام داده بودند اما حکومت خاموشی اختیار کرده بود.

سرمقاله نویس در اخیر سفارش کرد که باید از هرتلاشی که افغان ها را به صلح میرساند استفاده شود.

  • ویسا

روزنامه ویسا نیز سرمقاله اش را به موضوع صلح اختصاص داده و گفته که نشست مسکو با صدور اعلامیه ای پایان یافت.

سرمقاله نویس گفته که هیئت از حکومت افغانستان به نشست مسکو دعوت نشده بود و حکومت علیه این نشست تا حد توان تبلیغات منفی را انجام داد.

به باور سرمقاله نویس رئیس جمهور غنی به ناحق در مخالفات علیه نشست مسکو واقع شد، چون به نوشته سرمقاله نویس در صورت موفقیت و ناکامی این نشست طعنه آن در نصیب حکومت است.

روزنامه نوشته است که حکومت آقای غنی در این روزها نه در نشست های امریکایی و نه هم در نشست های طالبان جایگاهی دارد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که حکومت افغانستان به خواست رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان در مورد دفتر سیاسی این گروه در کابل پاسخ مثبت میدهد و این بخش از برنامه اش است.

سرمقاله نویس گفته است که در پلان صلح حکومت آمده که برای گفتگوهای بی قید و شرط با طالبان آماده است، این گروه را به حیث حزب سیاسی به رسمیت خواهد شناخت و زمینه بازگشایی دفتر این گروه در کابل را فراهم میسازد.

روزنامه نوشته است که حکومت افغانستان در هر جا با هرکس از مذاکرات صلح حمایت میکند اما مشروط به این که به ارزش ها و منافع ملی توجه و احترام گذاشته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG