لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۹

باشنده‌های قریه جلایر فاریاب برای رسیدن به بازار شیرین تگاب شنا می‌کنند


یک مرد در حال شنا برای رسیدن به بازار ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب. May 02 2019
یک مرد در حال شنا برای رسیدن به بازار ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب. May 02 2019

شماری از باشنده‌گان قریه جلایر ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب می‌گویند از سه ماه بدین‌سو راه‌های مواصلاتی‌شان در اثر سیلاب‌ها و بارش باران مسدود شده و مقام‌های محلی در پیوند به حل مشکلات‌شان توجه نکرده‌اند.

آنان هم‌چنان می‌گویند، مسدود شدن راه‌ها مشکلات زیادی را برای‌شان به بار آورده و نبود پل بالای دریا سبب شده‌است تا از آب شنا نموده عبور نمایند.

عتیق‌الله و غلام سخی دو تن از آنان در این مورد چنین گفتند:

"زمین‌های ما ویران شده، اصلاً جایی برای رفتن وجود ندارد تا به بازار شیرین تگاب برسیم. سرک‌های ما خراب است، چندین بار گفتیم نه سرک جور می‌کنند و نه هم پل، آب دریا هم زیاد است."

"ما مردم به سختی زنده‌گی می‌کنیم نه بازار رفته می‌توانیم و نه به جای دیگر، تمام کارهای ما مانده تا هنوز تقاضای ما را دولت نشنیده‌است."

دو باشنده قریه جلایر ولسوالی شیرین تگاب فاریاب در حال عبور از دریا. May 02 2019
دو باشنده قریه جلایر ولسوالی شیرین تگاب فاریاب در حال عبور از دریا. May 02 2019

جلایر از جمله قریه‌جات بزرگ ولسوالی شیرین تگاب است که سرازیر شدن سیلاب و بارش باران راه موصلاتی آنرا همواره مسدود می‌نماید، طبق گفته باشنده‌گان آن این مشکلات از سال‌ها به این‌سو دامن‌گیر شان بوده‌است.

در همین حال سید شرف‌الدین میهن‌یار ولسوال شیرین تگاب بسته بودن راه مواصلاتی ۱۲ قریه را تأیید نموده گفت فقط در موسم بهار و بارنده‌گی راه‌های شان مسدود می‌ماند در غیر آن در دریای شیرین تگاب آب جاری نمی‌شود.

وی هم‌چنان گفت، مشکلات باشنده‌گان این قریه‌جات را به مقام ولایت راجع نموده تا جهت رفع مشکلات‌شان بالای دریا پل ساخته شود.

ولسوال شیرین تگاب گفت:

"مردم جلایر راه بدیل دیگر هم دارند. آن‌ها می‌توانند از دشت‌های جلایر از طریق خواجه موسی به شهر میمنه بروند، از این‌که این راه برای‌شان نزدیک می‌باشد، علاقه‌مند شده‌اند. قریه جلایر شامل ۱۲ قریه می‌باشد و من قریه‌دارها و رؤسای انکشافی‌شان را خواسته گفتم تا مشکلات‌شان را طی درخواستی برای ما راجع کنند تا به مقام ولایت در میان گذاشته مشکلات‌شان را حل کنیم."

با این همه باشنده‌گان قریه جلایر ولسوالی شیرین تگاب ساخت یک پل را راه حل اساسی مشکلات‌شان ندانسته می‌گویند باید از بودجه سال جاری سرک و پُل‌های مورد نیاز شان ساخته شده تا مشکلات‌شان به‌طور بنیادی حل گردد.

گزارش: اکرام کرم

XS
SM
MD
LG