لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

سناتور گراهام: اعتماد کردن به طالبان خطای بزرگ خواهد بود


لیندسی گراهام سناتور مشهور امریکایی
لیندسی گراهام سناتور مشهور امریکایی

قبل از آنکه رئیس جمهور امریکا با نماینده خاص کشورش برای صلح افغانستان و دیگر مقامات امریکایی در مورد پروسه صلح افغانستان صحبت کند، یک سناتور امریکایی از رئیس جمهور ترمپ خواست در صلح با طالبان عجله نکند.

لیندسی گراهام سناتور مشهور امریکایی از حزب جمهوریخواه گفته است در هر موافقه صلح با طالبان باید موضوع حضور امریکا در افغانستان ذکر شود.

به گفته وی، اگر در این توافق موضوع مبارزه با تروریزم جای نداشته باشد در حقیقت این موافقه یک موافقه صلح نیست بلکه راه را برای حملات دیگر بر خاک و منافع امریکا هموار می‌سازد.

لیندسی گراهام که از متحدین نزدیک رئیس جمهور امریکا می‌باشد دیروز قبل از آنکه دونالد ترمپ با زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان و دیگر مقامات حکومتش در مورد افغانستان صحبت کند، در تویتر خود نوشت: "امیدوار است که رئیس جمهور امریکا و تیم وی در مورد تهدیدهای اسلامگرایان افراطی یک تصمیم پایدار و مناسب را در افغانستان اتخاذ نمایند."

او خطاب به رئیس جمهور ترمپ گفته است که از اشتباه رئیس جمهور سابق امریکا بارک اوباما درس بگیرد زیرا یک موافقه بد و نامناسب افراطگرایان را در سراسر جهان شجاعتر خواهد ساخت.

او هم‌چنان از رئیس جمهور ترمپ خواست که در رابطه با افغانستان هر تصمیمی که می‌گیرد در مورد آن به مشاورین امنیتی خود گوش بدهد.

لیندسی گراهام نوشته است؛ مردم امریکا و کانگرس این کشور باید در مورد موافقتنامۀ که با نمایندگان سیاسی طالبان در قطر امضا می‌شود با جزئیات معلومات داشته باشند و این موافقتنامه باید از سوی گانگرس مورد قبول قرار گیرد.

آقای گراهام در پیام تویتر خود نوشته است؛ اعتماد کردن به طالبان که آن‌ها جای قوای امریکا را در مبارزه علیه تروریزم می‌گیرند و گروه‌های افراطی مانند داعش، القاعده و دیگر گروه‌های دهشت افگن را مهار می کنند، یک خطای بزرگ خواهد بود.

به گفته سناتور گراهام این خطا بزرگتر از اشتباهی خواهد بود که رئیس جمهور سابق امریکا بارک اوباما در امضای موافقتنامه اتُمی قدرت‌های بزرگ با ایران انجام داد.

XS
SM
MD
LG