لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

در مبارزات انتخاباتی ۳۱ اسد چه گذشت؟


Afghanistan -- 17 Afghan Candidates for presidential Election of Afghanistan, 21 Jan 2018
Afghanistan -- 17 Afghan Candidates for presidential Election of Afghanistan, 21 Jan 2018

در ادامۀ مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری، محمد محقق به دسته انتخاباتی عبدالله پیوست و حکیم تورسن اولین گردهمایی کمپاینی اش را برگزار کرد.

فریدون خوزون سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید، آقای محقق فردا در یک نشست بزرگ حمایت‌اش را از عبدالله عبدالله اعلان خواهد کرد.

حکیم تورسن اما در کنار ادعای پیروزی در این انتخابات می‌گوید، او در رأس حکومت موقت نیز قرار خواهد گرفت.

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و معاون دوم دستۀ انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر با دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله یکجا شد.

فریدون خوزون سخنگوی دسته ی انتخاباتی عبدالله می گوید: "رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از تیم ثبات و همگرایی حمایت کرد و رسماٌ به این تیم پیوست، قرار است او فردا در یک همایش بزرگ از این حمایت خود را اعلان کند."

تا حال آقای محقق در این باره ابراز نظر نکرده است، او به پیام‌های رادیو آزادی در این باره جواب نداد.

مسئولان در دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر نیز در این باره چیزی نگفته اند.

پیش از این دستۀ انتخاباتی صلح و اعتدال که آقای محقق معاون دوم آن بود گفته است که، مبارزات انتخاباتی خود را به دلایلی چون گفتگوهای صلح و نیز مداخلۀ حکومت در انتخابات خوانده است، توقف داده است.

در ادامۀ مبارزات انتخاباتی حکیم تورسن نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز نخستین گردهمایی مبارزاتی خود را پنج شنبه در کابل برگزار کرد.

تورسن که ادعای پیروزی در انتخابات را نیز دارد می‌گوید، او باید در رأس حکومت موقت قرار گیرد.

تورسن روز پنج شنبه در یک گرد همایی مبارزات انتخاباتی خود در کابل گفت، اگر به خاطر روند صلح انتخابات به تعویق می افتد وی از آن حمایت می کند.

در صورتی که روند صلح منجر به ایجاد حکومت موقت شود، تورسن می گوید، او باید در راس آن قرار گیرد.

"اگر انتخابات به تعویق انداخته شود مه شخصاً از آن استقبال می‌کنم چون کاندیدا شدیم به خاطر خوشبختی و سعادت مردم افغانستان، اطمنان دیگری را هم برای شما می‌دهم که در رأس حکومت موقت جز حکیم تورسن به کسی دیگری اجازه نخواهم داد."

آقای تورسن همچنان می‌گوید، طالبان در بدنۀ حکومت آینده قرار خواهند داشت نه در رهبری.

این در حالی است که تا حال طالبان و حکومت افغانستان احتمال ایجاد حکومت موقت را به گونۀ رسمی تأیید نکرده اند.

در کنار آمادگی‌های کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سران حکومت و برخی نامزدان ریاست جمهوری از جمله عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی بر برگزاری انتخابات در ششم ماه میزان تأکید کرده اند.

XS
SM
MD
LG