لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۴

اعتراضات در لبنان از سر گرفته شد


اعتراضات در لبنان
اعتراضات در لبنان

هزاران تن دیروز یکشنبه (سوم نومبر) بار دیگر در جاده‌های لبنان دست به مظاهره زدند. این ادامه تظاهراتی است که هفته گذشته باعث استعفای سعد حریری صدراعظم لبنان شد.

اعتراضات دیروز چند ساعت بعد از یک راه‌پیمایی در حمایت از رئیس جمهور لبنان به راه افتاد.

تظاهرات بی‌نظیر مشترک مردمی متشکل از شیعه‌ها، سنی‌ها و عیسویان لبنان علیه فساد گسترده حکومتی به تاریخ هفدهم اکتوبر آغاز شد که مردم در آن علیه تمام رهبران و سیستم موجود صدا بلند کردند.

هزاران تظاهر کننده دیشب در میدان‌های مرکزی چند شهر گردهم آمده بیرق‌های لبنان را حمل می‌کردند و شعار می‌دادند.

آن‌ها در بیروت با نحوی از صدای احتمالاً قبلاً ثبت شده به شیوه الکترونیکی "انقلاب انقلاب" نعره می‌زدند و خواهان کناره‌گیری تمام رهبران سیاسی از هر فرقه بودند.

زنان در تظاهرات دیروز حضور گسترده داشتند.

امینه همییه یک زن جوان دلیل شرکتش در این مظاهرات را چنین گفت: "من به این‌جا نمی‌آمدم، رهبران سیاسی مرا به این کار واداشتند. اگر آن‌ها حقوق ما را می‌دادند این‌جا نمی‌آمدیم، ما به دوا و برق نیاز داریم این حقوق ماست. نهادهای خدمات عامه دزدی شده‌اند، آنچه می‌خواهیم حقوق ماست، نه چیزی دیگر."

ابیر مراد یک زن ۳۷ ساله که برای شرکت در تظاهرات بیروت از طرابلس آمده بود گفت: "ما همه با همدیگر علیه رهبران متحدیم، کسانی که هیچ چیزی را در این کشور تغییر نداده اند، ما به این خاطر این‌جا آمده‌ایم تا بگوییم که تغییر به دست مردم است."

شماری از تظاهر کنندگان در بیروت در حمایت از شهر صور که حزب‌الله در آن نفوذ وسیع دارد شعار می‌دادند. حزب‌الله از حامیانش خواسته است اعتراض نکنند.

اعتراض کنندگان نام شهر صور را صدا زده و می‌گفتند: "ما برای شما هم صدا بلند می‌کنیم."

باوجود هشدار حزب‌الله، در شهر صور نیز صداهای اعتراض بلند شده بود و در شهرهای سنی نشین صیدون و طرابلس نیز مردم دست به مظاهره زدند.

XS
SM
MD
LG