لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

دونالد ترمپ: سفرم به افغانستان عالی و موفقانه بود


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در کنار سربازان امریکایی در میدان هوایی بگرام. November 28, 2019
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در کنار سربازان امریکایی در میدان هوایی بگرام. November 28, 2019

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا سفرش به افغانستان را موفق خوانده است. آقای ترمپ که دیروز دوشنبه (۲ دسمبر) برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای ناتو راهی بریتانیا بود در میدان هوایی از موفقیت سفر اخیرش به افغانستان و دیدار با رئیس جمهور این کشور به خبرنگاران سخن گفت.

او افزود: "رفتن به افغانستان خوشم آمد. کسان زیاد را ملاقات کردم به شمول رئیس جمهور غنی، عالی بود، خوش شدم با آن‌ها دیدم، سفرم به افغانستان خیلی موفقانه بود، حال به لندن می‌روم به جلسه ناتو، با رهبران شماری زیاد کشور‌ها می‌بینم."

آقای ترمپ قبل از آنکه راهی لندن شود در صفحه توییترش نوشته بود به اروپا می‌رود تا از کشورش نمایندگی کند.

رئیس جمهور امریکا به روز پنجشنبه هفته گذشته به هدف تجلیل از روز شکرگزاری در کنار سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، به طور غیر منتظره وارد پایگاه هوایی بگرام شد.

او در آنجا با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات نمود و در مورد ازسرگیری گفت‌وگو‌ها با طالبان یاد کرد، گفت‌وگو‌هایی که ترمپ آنرا در ماه سپتمبر پس از آن لغو کرد که در حملۀ طالبان در کابل یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر کشته شدند.

رئیس جمهور افغانستان در دیدارش با دونالد ترمپ در بگرام در مورد تلاش‌های صلح صحبت کرد و دو جانب گفتند برای تامین صلح پایدار در افغانستان طالبان باید پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان حین سخنرانی در میدان هوایی بگرام. November 28, 2019
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان حین سخنرانی در میدان هوایی بگرام. November 28, 2019

رئیس جمهور امریکا در دیدارش از افغانستان پیشرفت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در امر مبارزه با تروریزم را ستود و به رئیس جمهور افغانستان شکست گروه داعش در شرق این کشور را مبارک‌باد گفت.

قرار است در جلسه امروز و فردای کشورهای ناتو که در لندن برگزار می‌شود، روی اوضاع امنیتی افغانستان هم صحبت‌های صورت گیرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در جلسه ناتو در لندن از کشورش نمایندگی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG