لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۴
گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش مسئولیت حمله را به دوش گرفته است.
گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش مسئولیت حمله را به دوش گرفته است.

گروه داعش مسئولیت حمله دیروز را به‌دوش گرفته است

شماری از چهره‌های مطرح سیاسی در مراسم ۲۵مین سالیاد عبدالعلی مزاری در مصلی مزاری در دشت برچی کابل گرد هم آمده بودند که این مراسم از سوی افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت و هنوز هم آواز فیر و هرج ومرج در محل برگزاری این مراسم وجود دارد.

وزارت داخله به رادیو آزادی گفت: "در مجموع از تلفات برخواسته از رویداد حمله بر مراسم ۲۵مین سالیاد عبدالعلی مزاری، ۱۸ تن تا حال به شفاخانه منتقل شده اند."

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توییتی حمله بالای مراسم یادبود از سالیاد عبدالعلی مزاری را حمله وحشیانه خوانده است و آن‌را محکوم کرده است.

او همچنان افزوده است که حکومت افغانستان این حمله را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند. نیروهای شجاع امنیتی برای دفع این حمله و حفاظت مردم از هر اقدام ممکن کار خواهند گرفت.

تازه:
رئیس جمهور محمد اشرف غنی در تویینی نوشته است: "از رويداد حمله بالای گردهمايی مردمی شديداً متاثر شدم. اين حمله يك جنايت ضد بشری و عليه وحدت ملی افغانستان است. با برادرانم داكتر عبدالله و استاد خليلی از طريق تيلفون جويای احوال شدم."

آقای غنی همچنان در توییت دیگری نوشته که: "به مسئولان وزارت صحت عامه، برای كمك به زخمی‌ها هدايت داده شده است. نيروهای امنيتی با قاطعيت تمام با عوامل اين رويداد برخورد خواهند كرد."

خبرنگار رادیو آزادی از شفاخانه استقلال کابل در مورد جزئیات تلفات برجا مانده از حمله مسلحانه بر مراسم ۲۵مین سالیاد عبدالعلی مزاری می‌گوید از این رویدا یک کشته، ۸ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است که داکتر شفاخانه وضعیت دو تن از زخمی ها را وخیم گفته اند.

جسدی که از حمله بر مراسم ۲۵مین سالیاد عبدالعلی مزاری به شفاخانه استقلال منتقل شده است.
جسدی که از حمله بر مراسم ۲۵مین سالیاد عبدالعلی مزاری به شفاخانه استقلال منتقل شده است.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG