لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

شمار قربانیان بیماری کرونا در ایران به ۱۹۴ تن رسید


بیماران مصاب به ویروس کرونا در ایران
بیماران مصاب به ویروس کرونا در ایران

وزارت صحت عامۀ ایران می گوید، با مرگ ۴۹ نفر دیگر، آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۱۹۴ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور که امروز یکشنبه با شبکه خبری دولتی ایران صحبت می‌کرد، گفت از جمع مبتلایان به این ویروس، ۲۱۳۴ نفر بهبود یافته و از شفاخانه‌ها مرخص شده‌ اند.

بر اساس آمار رسمی تازه، ایران درحال حاضر از نظر تعداد ابتلا به این ویروس پس از چین و کوریا جنوبی در مقام سوم و از نظر تعداد تلفات پس از چین همچنان مقام دوم را دارد.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت صحت عامۀ ایران افزود، در حال حاضر بیش از شش و نیم هزار نفر در سی و یک ولایت ایران به بیماری ویروس کرونا مبتلا اند.

آقای جهانپور همچنین تاکید کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران کماکان روند صعودی دارد، ولی به نظر می‌رسد میزان مبتلایان جدید به ویروس در حال کاهش است.

از سوی دیگر، بازارهای اسعار در شرق میانه به دلیل افزایش تقاضای نفت خام و عدم توانایی اوپک در توافق برای کاهش تولید، به شدت سقوط کردند.

در بحرین به خاطر شایعات ویروس کرونا تعداد تماشاچیان رقابت‌های موتر رانی خیلی پائین بوده است.

در عربستان سعودی در همسایگی بحرین در حال حاضر ۷۹ مورد مثبت ویروس کرونا تثبت شده است.

این دو کشور خلیج فارس همه پرواز‌ها به ایران را قطع کرده و آنانی که به تازگی از ایران وارد شده، مورد آزمایش قرار داده است.

ضمناً در مصر، یک کشتی در دریای نیل با بیش از ۱۵۰ گردشگر و خدمه آن دیروز شنبه در جنوب شهر اُقصور در قرنطینه بوده، زیرا ۴۵ مورد مثبت این بیماری در آن تثبیت شده است.

در این میان ایتالیا که در سطح اروپا بیشترین وقایع و تلفات ویروس کرونا را داشته، از تدابیر خیلی جدی خبر داده و از مردم خواسته است تا به منطقۀ لَمباردی سفر نکنند. این منطقه بیشترین موارد مثبت ویروس کرونا را داشته است.

خوزی کونتی صدراعظم بریتانیا امروز یکشنبه به رسانه‌های این کشور در باره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: "ممنوعیت بر رفت و آمد همه افراد در داخل و خارج کشور به شمول لمباردی و تعدادی از ولایت‌های دیگر وضع شده است. استثناً به نیازمندی‌های ثابت شدۀ حرفه‌یی، موارد عاجل و مسایل صحی اجازه داده می‌شود."

هوتلی که در آن بیماران کرونا در چین قرنطینه بودند، فروریخت.
هوتلی که در آن بیماران کرونا در چین قرنطینه بودند، فروریخت.

در این حال رسانه‌های چینی خبر می‌دهند که پس از انهدام یک هوتل در شهر ساحلی کوانژی در جنوب چین ۱۰ تن کشته شده و ۲۳ تن دیگر ناپدید اند.

در اعلامیه ادارۀ این شهر آمده، هوتل شین جیا که برای قرنطینه مبتلایان ویروس کرونا اختصاص داده شده بود، شام دیروز شنبه منهدم شد و بیش از ۷۰ نفر در آن گیرماندند.

عملیۀ نجات توانسته تنها ۳۸ تن را از زیر آور بیرون بکشد.

بر اساس اعلامیۀ امروز یکشنبه کمیسیون صحت ملی چین از آغاز شیوع ویروس کرونا در شهر وهان ایالت هوبئی از ماه دسمبر به این سو، نزدیک به ۳۱۰۰ نفر جان باخته و حدود ۸۱ هزار نفر به این ویروس مصاب اند.

در جهان تا امروز یکشنبه بیش از ۱۰۶ هزار تن به این ویروس مبتلا شده اند.

شمار تلفات جهانی هم به سه هزار و شش صد تن رسیده است.

پس از چین و کوریای جنوبی، ایتالیا و ایران بیشترین قربانی را متحمل شده‌اند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG