لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۶

هشدار مقام‌های بدخشان از سقوط ولسوالی یمگان به دست طالبان


نقشه بدخشان
نقشه بدخشان

سخنگوی پولیس بدخشان می‌گوید اگر به ولسوالی یمگان کمک عاجل نرسد، ممکن این ولسوالی به‌دست طالبان سقوط کند.​

ثناالله روحانی سخنگوی پولیس بدخشان، پس از چاشت امروز شنبه (۹ حمل) در یک تماس تلفونی به رادیو آزادی گفت که جنگ در داخل ولسوالی یمگان بدخشان جریان دارد و ممکن است به دست طالبان سقوط کند.

از سوی دیگر، عبدالله ناجی نظری یک عضو شورای ولایتی بدخشان به رادیو آزادی گفت که در نتیجه حمله‌های پیهم گروه طالبان، ضمن این که چندین پاسگاه نیروهای دولتی در ولسوالی جرم سقوط کرده، مرکز ولسوالی یمگان نیز به‌دست طالبان افتاده‌است.

آقای نظری گفت: "متاسفانه در نتیجه‌ی حمله گروهی طالبان، قریه‌های؛ آب راغک، سینه و اسکان ولسوالی جرم به دست طالبان افتاده‌است. از طرف دیگر طالبان حمله‌های شان را بالای ولسوالی یمگان به راه انداختند که در نتیجه مرکز ولسوالی را به دست گرفته، جنگ در اطراف مرکز ولسوالی جریان دارد."

نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان هم به رادیو آزادی گفت که گروه طالبان شب گذشته جمعه (۸ حمل) حمله‌های خود بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی جرم بدخشان را شدت بخشیدند که در نتیجه‌ چندین ساعت درگیری، چهار پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی جرم به تصرف گروه طالبان درآمده است.

نیک محمد نظری گفت: "حمله‌های تهاجمی طالبان بالای پوسته نیروهای امنیتی در قریه‌های؛ دهن آب راغک و آب خستک ولسوالی جرم آغاز شد که در نتیجه به دلیل جلوگیری از تلفات زیاد، چهار پوسته به دست طالبان افتاده‌است، اما در این درگیری هم به نیروهای دولتی و هم به گروه طالبان تلفات وارد شده‌است و جنگ جریان دارد و نیروهای کمکی نیز به ساحه اعزام شده‌است."

در همین حال، ثناالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان گفت که گروه طالبان با تصرف دو پاسگاه اردوی محلی، همۀ تجهیزات و افراد این دو پاسگاه‌ را با خود برده‌اند. به گفته روحانی ۳۰ سرباز اردوی محلی به اسارت جنگجویان طالبان درآمده‌ و تاکنون از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

آقای روحانی افزود: "در نیتجه‌ای جنگ امشب در حدود ۳۰ تن از اردوی محلی ناپدید هستند. از سرنوشت آنان خبری نیست که زنده اند یا از بین رفته‌اند."

ولسوالی‌ جرم، یکی از ولسوالی‌های استراتژیک بدخشان برای گروه طالبان است و بخش‌هایی این ولسوالی از چندین سال به این‌سو در تصرف آنان قرار دارد. سال گذشته در نتیجۀ راه اندازی عملیات تصفیه‌یی شمار زیادی از مناطق ولسوالی جرم از کنترول طالبان بیرون شد، اما این گروه با راه اندازی حمله‌های تهاجمی این بخش‌ها را بار دیگر تصرف کردند.

XS
SM
MD
LG