لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۰

دونالد ترمپ خواهان بازگشایی فعالیت‌ها در کشورش شد


دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا حین صحبت در کنفرانس مطبوعاتی در قصر سفید.
دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا حین صحبت در کنفرانس مطبوعاتی در قصر سفید.

دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا گفته که امروز (۱۴ اپریل) گروه کاری را به هدف بازگشایی اقتصاد کشورش ایجاد می‌کند.

در سه هفتۀ گذشته بیش از ۱۷ میلیون نفر در سرتاسر امریکا به خاطر تعطیلی عمومی، وضع محدودیت‌های مسافرتی و دیگر اقدامات اضطراری صحی، وظایف شانرا از دست داده اند.

بر اساس آماری که دیروز (دوشنبه، ۱۳ اپریل) نشر شد، ۶۸۲،۰۰۰ نفر در سرتاسر ایالات متحده امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند در حالی‌که شمار مرگ‌ومیر از این ویروس به ۲۳،۲۰۰ نفر رسید.

ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، اول ماه می را تأریخ کاهش برخی محدودیت‌ها در ایالات متحده پیشنهاد کرده است.

آقای ترمپ در سخنرانی شام دیروز دوشنبه (۱۳ اپریل) خود گفت که در چند روز آینده خواهان بازگشایی فعالیت‌ها در کشورش است و هم‌چنان می‌خواهد محدودیت سفر با اروپا را در زمان مناسب رفع کند.

آگاهان صحی توصیه می‌کنند که کشور‌ها برای تعیین اینکه چه کسی حامل ویروس کرونا است در کنار افزایش آزمایش‌های طبی، بستر‌های بیشتری در شفاخانه ها ایجاد و کسانی را که با مبتلایان در تماس بوده اند، قرنطینه کنند.

به گفته آن‌ها، مردم هم با رعایت فاصلۀ جسمی، ضد عفونی ساختن دست‌ها به گونۀ منظم، پوشانیدن روی با ماسک، به روش‌های محافظتی به خاطر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ادامه دهند.

آرشیف، افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک شفاخانه ایتالیا
آرشیف، افراد مبتلا به ویروس کرونا در یک شفاخانه ایتالیا

وهنتون جانز هاپکینز در ایالات متحده امریکا، آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در اروپا را امروز ۷۶،۰۰۰ نفر اعلام کرد.

با آنکه شمار تلفات این ویروس در حال کاهش گزارش شده، هنوز هم برخی از کشور‌های اروپایی روزانه از جان باختن صد‌ها تن به خاطر ابتلا به کووید -۱۹ خبر می‌دهند.

اسپانیا با ۱۷،۶۲۸ قربانی و ۱۶۹،۰۰۰ مبتلا به ویروس کرونا برخی از محدودیت‌های اقتصادی اش را برداشته است.

شماری از کارگران بخش‌های ساختمانی و تولیدی این کشور پس از هفته‌ها کار‌شان را از سر گرفتند.

سلوادور ایلا وزیر صحت اسپانیا گفته که فعالیت‌های اقتصادی در برخی از بخش‌های بسیار محدود بازگشایی شده، اما محدودیت بر گشت‌وگذار مردم هنوز پابرجاست.

شماری از کشور‌های دیگر اروپایی هم به گونه آزمایشی برخی از محدودیت‌های وضع شده را به تدریج کاهش داده اند. اما بیشتر کشور‌ها با احتیاط زیاد با این وضعیت برخورد کرده و گفته اند که ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا محدودیت‌ها را رفع کنند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته است که محدودیت بر گشت‌وگذار مردم تا ۱۱ ماه می ادامه می‌یابد.

پوهنتون جانز هاپکینز آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در فرانسه را ۱۵،۰۰۰ و تعداد مبتلایان به ویروس را ۱۳۸،۰۰۰ نفر خوانده است.

ایتالیا که بیشترین تلفات ویروس کرونا را در اروپا متحمل شده، گفته است که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در ده روز گذشته کاهش یافته اما با آن هم محدودیت جدی بر گشت‌وگذار تا سه ماه دیگر در این کشور ادامه خواهد یافت.

به اساس آمار، تا کنون ۲۰،۴۰۰ تن در ایتالیا از ابتلا به ویروس کرونا جان داده اند.

XS
SM
MD
LG