لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۵

منابع: حداقل ۲۰ تن از کارمندان ارگ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند


قصر ریاست جمهوری افغانستان، ارگ
قصر ریاست جمهوری افغانستان، ارگ

منابع دولتی در افغانستان می‌گویند، حداقل ۲۰ مقام قصر ریاست جمهوری این کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این موضوع باعث آن شده تا محمد اشرف غنی، تماس‌هایش را با کارمندان، به طریق دیجیتال محدود کند.

یک مقام ارشد وزارت صحت عامۀ افغانستان که به خاطر حساسیت موضوع از افشای نامش خودداری کرده، دیروز (شنبه ۳۰ حمل) به آژانس خبری رویترز گفت: "یک سند آلوده با ویروس کرونا که از یک ادارۀ دیگر به قصر ریاست جمهوری در کابل ارسال شده بود، باعث سرایت این ویروس به کارمندان دفتر ریاست جمهوری شده است."

این مقام گفته است: "ما مجبور شدیم افراد مبتلا به ویروس کرونا و خانواده‌های آن‌ها را قرنطینه کنیم، اما این تعداد می‌تواند بیشتر باشد."

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دیروز شنبه گفت، کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی این کشور، قبلاً از کارمندان دولت خواسته که پیش از انجام آزمایش در خانه‌های شان بمانند. به گفته آقای صدیقی، این دستور برای سه هفته دیگر تمدید شده است.

گفته می‌شود محمد اشرف غنی رئیس جمهور ۷۰ ساله افغانستان، بیشترین فعالیت‌هایش را از طریق کنفرانس‌های ویدیویی انجام می‌دهد و به صورت حضوری فقط با تعداد انگشت شمار از حلقات داخلی ملاقات می‌کند.

XS
SM
MD
LG