لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۴

یک دوای تجربی مدت بهبود بیماری کرونا را از ۱۵ به ۱۱ روز کاهش داده‌است


آرشیف
آرشیف

حکومت ایالات متحدۀ امریكا می‌گوید که یك دوای تجربی در كاهش مدت لازم برای بهبودی بیماری ناشی از ویروس کرونا، نتایج امید بخش نشان داده‌است.

تحقیقات بزرگ دارویی ریمدیزیور (۲۹ اپریل) اعلام کرد که این دوای جدید مدت بهبودی بیماران ویروس کرونا را به‌طور اوسط چهار روز یعنی از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش می‌دهد.

تحقیق کنندگان همچنان گفته اند که مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در بین افرادی‌که این ادویه را دریافت کرده‌اند، نیز کمتر بوده‌است.

داکتر آنتونی فاوچی، متخصص بیماری‌های ساری و رئیس انستتیوت ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحدۀ امریکا، این پیشرفت را "خیلی مهم" خوانده گفت که این یک "ثبوت خیلی مهم" است که یک دوا می‌تواند ویروس کرونا را مانع شود.

داکتر آنتونی فاوچی
داکتر آنتونی فاوچی

داکتر آنتونی فاوچی که عضو ارشد"نیروی کاری مبارزه با ویروس کرونا" در ادارۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکاست، همچنان گفته که استفاده از این دوا بخشی از تداوی معیاری خواهد بود.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، این تحقیق توسط مؤسسات ملی صحت ایالات متحدۀ امریکا انجام شده و در آن ۱۰۶۳ بیمار ناشی از ویروس کرونا داخل بستر، در سراسر جهان شامل بوده‌اند.

این دارو تا هنوز توسط تنظیم كنندگان امریكایی تأیید نشده، اما سازمان غذا و ادویۀ امریكا گفته است که با شركت تهیه کنندۀ این دوا مصروف گفت‌وگوست تا این محصول هرچه زودتر تهیه و به دسترس بیماران قرار داده شود.

یک تداوی مؤثر می‌تواند تأثیر عمیق روی همه‌گیری ویروس کرونا داشته باشد، زیرا ساختن واکسین ضد آن احتمالاً حداقل یک سال وقت خواهد گرفت.

امریکا، نیویارک
امریکا، نیویارک

این اعلام در حالی صورت گرفته که بر اساس گزارش پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده در یک روز رقم بی‌سابقۀ ۲۵۰۲ تن ثبت شد و مرگ‌ومیر ناشی از آن به حدود ۶۱۰۰۰ تن رسیده که بلندترین میزان تلفات در بین کشورهای جهان است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان تا ۲۹ اپریل، ۳.۲ میلیون تن به شمول یک میلیون در ایالات متحدۀ امریکا گزارش داده شده‌است.

اما به عقیدۀ کارشناسان به نظر می‌رسد که رقم دقیق موارد ابتلا و تلفات ناشی از این ویروس در جهان خیلی بیشتر از این باشد.

XS
SM
MD
LG