لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۱

ترمپ: تا پایان امسال واکسین کرونا را خواهیم داشت


دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا می‌گوید که ایالات متحده تا پایان امسال به واکسین ویروس کرونا دست خواهد یافت.

این اظهارت با وجود آن صورت گرفته که مقامات صحی در مورد ساختن یک واکسین مصون بر ضد ویروس کرونا با احتیاط سخن می‌گویند و این که به مقادیر زیاد چنین واکسین دست یافته شود موضوع کاملاً دیگر و در حال حاضر دور از تصور است.

ترمپ شام دیروز یک‌شنبه (۳ می) در یک برنامه زنده از محل یادگاری لینکن در واشنگتن گفت "فکر می‌کند که تا پایان امسال واکسین کرونا را خواهند داشت."

او افزود: "حال داکتران خواهند گفت چنین نباید بگویم، من آنچه را که فکر می‌کنم می‌گویم، فکر می‌کنم خیلی زود این واکسین را خواهیم داشت."

ترمپ که از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امسال است، تلاش دارد بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را در حالی دوباره فعال کند که بحران کرونا و توقف فعالیت‌ها و قرنطین ناشی از آن، ده‌ها میلیون امریکایی را بیکار کرده و اقتصاد امریکا را سخت ضربه زده است.

امریکا، نیویارک
امریکا، نیویارک

ایالات متحده بیش از ۱.۱ میلیون واقعۀ مثبت ویروس کرونا را ثبت کرده که یک سوم حصۀ تمام مبتلایان جهان را تشکیل می‌دهد. بیش از ۶۶ هزار تن در امریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان داده‌اند که بلندترین رقم قربانیان این ویروس در جهان است.

صدها شرکت و مرکزهای تحقیقاتی در نقاط مختلف جهان در تلاش ساخت و تولید یک واکسین مؤثر بر ضد این بیماری اند.

متخصصان صحی می‌گویند، پیش از آن که مردم جهان به شیوۀ زندگی قبل از کرونا یعنی بدون فاصله گیری‌ها از همدیگر برگردند، به یک واکسین نیاز است.

اتحادیۀ اروپا امروز دوشنبه (۴ می) یک کنفرانس آنلاین را برای بحث در مورد تعهدات مالی این واکسین دایر می‌کند.

اولین آزمایش بالینی واکسین ضد ویروس کرونا در امریکا
اولین آزمایش بالینی واکسین ضد ویروس کرونا در امریکا

قرار است رهبران اروپایی قبل از یک جلسه بزرگ مسمی به اجلاس جهانی واکسین در چهارم ماه جون، برای یک ماه با هم بحث و تبادل نظر کرده، تلاش‌های‌شان را هماهنگ کنند.

قرار است در این جلسه همکاری جهانی میان دانشمندان، صنایع دواسازی، حکومت‌ها، سازمان‌های جهانی و متخصصان صحی جهان برای برخورد با ویروس کرونا شدت بخشیده شود.

بریتانیا، کانادا، فرانسه، جرمنی، جاپان، ناروی، عربستان سعودی، کمیسیون اروپایی و سازمان صحی جهان این جلسه را مشترکاً میزبانی خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG