لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

شمار مرگ‌ومیر ویروس کرونا در جهان، از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است


شمار مرگ‌ومیر ویروس کرونا در جهان، از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است
شمار مرگ‌ومیر ویروس کرونا در جهان، از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است

شمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در جهان، از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است. به گزارش پوهنتون جانز هاپکنز امریکا اکنون شمار مبتلایان به این ویروس هم نزدیک به چهار و نیم میلیون تن رسیده است.

با این افزایش، کشور های مختلف در پی بازگشایی کسب‌وکارها استند زیرا همه‌گیری ویروس کرونا، ده‌ها میلیون تن را در جهان بیکار ساخته است.

ایالات متحده با یک اعشاریه چهار میلیون مبتلا و بیش از ۸۰.۰۰۰ مورد مرگ و میر، در صدر کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا قرار دارد.

حد اوسط قربانیان روزانه، در هفتۀ گذشته هم حدود ۱۵۰۰ تن گزارش داده شده است.

شماری از مقام‌های امریکایی به کشف واکسین ویروس کرونا خوشبینی دارند اما تا هنوز نمی‌دانند که این واکسین چه زمانی در دسترس خواهد بود.

والی‌ها در ایالت‌های مختلف امریکا، به بازگشایی برخی از کسب‌و‌کارها آغاز کرده اند اما مقام‌های صحی هشدار می‌دهند که شاید موج دوم ویروس کرونا در راه باشد.

در این میان، چین که خاستگاۀ اصلی ویروس کرونا به شمار می‌رود، می‌گوید که در یک ماۀ گذشته هیچ مورد مرگ‌ومیر در نتیجۀ ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نکرده است.

اما شماری از منتقدین می‌گویند که رژیم کمونیستی چین، حقایق را در مورد آسیب‌های این ویروس از رسانه‌ها پنهان می‌کند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا، چین را به اطلاع رسانی نادرست هنگام شیوع نخست ویروس کرونا متهم می‌کند. ترمپ از قطع روابط با دومین اقتصاد برتر جهان هم هشدار داده، اما چین تمامی اتهام‌های امریکا را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG