لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

سازمان صحی جهان آزمایش دوای ملاریا برای معالجۀ بیماران 'کووید-۱۹' را متوقف کرد


هایدروکسی کلوروکین یا ادویه ملاریا
هایدروکسی کلوروکین یا ادویه ملاریا

سازمان صحی جهان، آزمایش ادویۀ ملاریا برای معالجۀ بیماران 'کووید-۱۹' را متوقف ساخته است.

این سازمان از دوشنبه «۲۵ می ۱۳۹۹» آزمایش و استفاده از هایدروکسی کلوروکین را برای مبتلایان به این ویروس توقف داد.

با اعلام توقف آزمایش ادویۀ ملاریا، سازمان صحی جهان از کشور های مختلف هم خواست تا تدابیر و محدودیت را به‌خاطر جلوگیری از موج دوبارۀ همه‌گیری ویروس کرونا با جدیت رعایت کنند.

نگرانی از مصونیت بیماران 'کووید-۱۹'، باعث به اجرا گذاشتن این اقدام شد.

تدروس ادهانوم گبریاسوس رئیس سازمان صحی جهان روز دوشنبه در یک نشست آنلاین از شهر ژنیف سویس گفت که تصمیم برای توقف آزمایش و استفاده از ادویۀ ملاریا برای مبتلایان به ویروس کرونا، پس از بررسی و مطالعۀ دقیق ادویه صورت گرفت.

پیش از این دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا گفته بود که هایدروکسی کلوروکین به عنوان یکی از معالجه‌ها برای بیماران 'کووید-۱۹' بوده می‌تواند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا

ترمپ این را هم گفت که خودش برای جلوگیری از مصاب شدن به ویروس کرونا از این ادویه استفاده می‌کند.

ترمپ جهت پیش‌گیری از ابتلا به کووید‌‌۱۹ هیدروکسی کلروکین استفاده می‌کند

هشدار دونالد ترمپ به سازمان صحی جهان

در نشست روز دوشنبه سازمان صحی جهان، مایک راین رئیس برنامه‌های اضطراری این سازمان گفت که تمامی کشور ها باید تدابیر داشته باشند تا قربانی موج دوم ویروس کرونا نشوند.

آقای راین افزود: "در حال حاضر کشورها در اروپا، شمال امریکا و برخی کشورهای دیگر جهان از حمله جنوب‌شرق آسیا باید تدابیر عمومی صحی و اقدام‌های اجتماعی را با مراقبت، آزمایش و استراتژی جامع ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که در مسیر کاهش در حرکت استیم و به صورت فوری موج دوم ویروس نخواهد آمد."

جلسه روز دوشنبه رئیس و شماری اعضای سازمان صحی جهان
جلسه روز دوشنبه رئیس و شماری اعضای سازمان صحی جهان

مقام‌های سازمان صحی جهان در روزی به تدابیر بیشتر صحی تأکید کردند که بسیاری کشورها روز دوشنبه «۲۵ می ۲۰۲۰» از کاهش محدودیت‌ها خبر دادند.

در اکثر کشورهای اروپایی، جاپان و ایالات متحدۀ امریکا مقررات جدی پس از ماه‌ها کاهش یافتند.

در اسپانیا که بیشترین شمار مبتلایان ویروس کرونا را در اروپا ثبت کرده، شهرهای مادرید و بارسلونا از قرنطین دو ماهه بیرون شدند.

در جرمنی، رستورانت‌ها در ۱۶ ایالت دوباره باز شدند و اکثریت محدودیت‌ها کاهش یافت.

در جاپان، شینزو آبه صدراعظم آن کشور اعلام کرد که از دوشنبه وضعیت اضطراری پایان یافته و محدودیت‌ها هم تا اندازۀ زیاد کمتر شده‌است.

اما در امریکا، کشوری‌که بیشترین آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را داشته، برخی ایالت‌ها بازگشایی شده‌اند، اما تا هنوز محدودیت در برخی شهرها و مناطق پابرجاست.

رفع محدودیت‌ها در اسپانیا
رفع محدودیت‌ها در اسپانیا

شماری نگرانی دارند که حضور مردم در میخانه‌ها، سواحل و محل‌های مزدحم، شاید همه‌گیری ویروس کرونا در امریکا را بیشتر کند.

در یک خبر دیگر از روسیه، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پس از هفته‌ها دوباره به کرملین برگشت. بر اساس گزارش‌ها، روسیه محدودیت‌ها در برخی مناطق و شهرهای را که کم خطر دانسته، کاهش داده‌است.

بر اساس آماری‌که پوهنتون امریکایی جانز هاپکنز نشر کرده، تا دوشنبه شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان، نزدیک به پنج‌ونیم میلیون تن رسید. مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس هم ۳۴۶ هزار تن اعلام شده است. در مجموع تا دوشنبه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن هم پس از ابتلا به ویروس کرونا دوباره شفا یافتند.

XS
SM
MD
LG