لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

شمار بیماران ویروس کرونا در جهان به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن رسید


آرشیف
آرشیف

شمار جان باخته گان ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ در جهان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

آژانس خبری فرانسه به استناد منابع رسمی گزارش داده که تعداد قربانیان این ویروس تا شام دیروز به ۴۰۰ هزار و ۵۲ تن می‌رسید. این رقم یک‌ونیم ماه پیش حدود ۲۰۰ هزار تن بود.

ویروس کرونا از شهر ووهان چین سرچشمه گرفته و به نقاط دیگر جهان گسترش یافت.

درحالی‌که نصف قربانیان در اروپا گزارش شده است، ایالات متحده بزرگ‌ترین کشور جهان است که بیشترین رقم قربانیان را داده و ازجمله یک میلیون و ۹۲۰ هزار) مصاب حدود، ۱۱۰ هزار تن جان داده اند.

بریتانیا دومین کشور آسیب دیده از اثر کروناست و با ۴۰ هزار مرگ ناشی از این ویروس در جایگاه دوم و برازیل با حدود ۳۶۰۰۰ ۳۶۰۰۰ مرگ در جایگاه سوم قرار دارد.

در ایتالیا ۳۳۸۵۰تن و در فرانسه ۲۹۱۴۰ تن جان باخته اند.

هند دیروز از ۹۹۷۰ قضیه جدید کرونا در این کشور خبر داد. در کل ۲۴۷ هزار تن در هند به کرونا مصاب شده اند و رقم جان باخته‌گان در این‌کشور به هفت هزار تن می‌رسد.

دهلی جدید، ممبی و احمد آباد آسیب دیده ترین شهرهای هند از اثر کرونا اند.

روسیه به نوبهء خود دیروز از حدود ۸۹۸۰ قضیهء تازه تشخیص شده کرونا خبر داد که با این رقم، شمار مصاب شده گان به کرونا در روسیه به حدود ۴۷۰۰۰ تن رسیده و تعداد قربانیان به ۵۸۶۰ تن میرسد.

براساس اراقم ارایه شده پوهنتون جان هاپکنز امریکا شمار مصاب شده‌گان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ناوقت دیشب به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن می‌رسید و تازه‌ترین رقم قربانیان بیش از ۴۰۰هزار و ۶۰۰ تن بود.

XS
SM
MD
LG