لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۰

جسد جورج فلوید به خاک سپرده شد


مراسم خاکسپاری جورج فلوید
مراسم خاکسپاری جورج فلوید

مراسم خاکسپاری مرد سیاه پوست که پس از بازداشت از سوی افسر پولیس امریکایی در ایالت مینه سوتا جانش را از دست داد، برگزار شد.

در مراسم به خاکسپاری جورج فلوید ۴۶ ساله، جوبایدن معاون پیشین رئیس جمهوری امریکا در یک پیام ویدیویی که از قبل ثبت شده بود گفت، کشته شدن فلوید در سرتاسر جهان زمینه را برای تامین عدالت علیه نژاد پرسی مساعد ساخته است.

جو بایدن
جو بایدن

آقای بایدین کاندید احتمالی حزب دموکرات در برابر رئیس جمهور دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در نومبر امسال برگزار شود، به شمار می‌رود.

جورج فلوید در ۲۵ ماه می در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتای امریکا در حالی جان‌اش را از دست داد که یک افسر پولیس سفید پوست زانوی خود را در گردن فلوید گذاشته بود.

این رویداد باعث اعتراضات گسترده در سرتاسر امریکا شد که در آن مظاهره چیان از پولیس خواستند تا در برخورد‌شان با مردم اصلاحات بیاورند.

همزمان با برگزاری مراسم به خاکسپاری جورج فلوید، شهر پاریس شاهد اعتراضات بود که در آن معترضان شعارهای مانند جلو نژاد پرستی را بگیرد و خشونت از سوی پولیس خاتمه یابد، سر داده شد.

معترضان در پاریس
معترضان در پاریس

معترضان در میدان پلاس دو لا رپبلیگ برای هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه سکوت اختیار کردند، دیریک شووین افسر سفید پوست پولیس هم برای هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانویش را بر گردن جورج فلوید گذاشته و باعث قتل او شده بود.

با وجودی‌که جورج فلوید مکرراً به پولیس گفته بود که نفس گرفته نمی‌تواند اما دیریک شووین زانویش را از گردن او دور نساخته بود.

پولیس جورج فلوید را به جرم پرداختن بانک‌نوت ۲۰ دالری جعلی در هنگام خرید در مغازه‌ای بازداشت کرده بود.

دیریک شووین از وظیفه‌اش اخراج و به اتهام "قتل درجه دو" روبه‌رو شده است.

سه افسر پولیس دیگر که در محل رویداد حضور داشتند هم از وظیفه اخراج و بازداشت شده اند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG