لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۶

انتقاد باشندگان کندز از نبود مرکز تشخیص ویروس کرونا در این ولایت


آرشیف، مرکز تشخیص ویروس کرونا
آرشیف، مرکز تشخیص ویروس کرونا

شماری از مردم و شورای ولایتی کندز می‌گویند که نبود مرکز تشخیص ویروس کرونا در این ولایت مردم را با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

کندز مرکز زون ولایت‌های شمال‌شرق است، اما مردم انتظار دارند که حکومت در این ولایت مرکز تشخیص ویروس کرونا را ایجاد کند تا نتایج نمونه‌های مشکوک ویروس کرونا زودتر مشخص شود.

محمدیوسف ایوبی، رئیس شورای ولایتی کندز می‌گوید که بارها موضوع نبود مرکز تشخیص ویروس کرونا را با مقام‌های حکومت مرکزی در میان گذاشته است، اما تاهنوز به آن توجه نشده است.

در همین حال عصمت‌الله مرادی سخنگوی والی کندز می‌گوید: "این مسئولیت وزارت صحت‌عامه است که باید به مشکل مردم رسیدگی کند و ما این مشکل مردم را کتباً و به گونه رسمی با وزارت صحت شریک کردیم و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک مرکز تشخیص ویروس کرونا در کندز ایجا شود. کارهای که مربوط اداره محلی کندز می‌شد در زمینه اقدام صورت گرفته و پایان یافته است."

به‌گفته منتقدان، کندز مرکز حوزه مناطق شمال‌شرق افغانستان است، اما به دلیل نبود مرکز تشخیص ویروس کرونا در این ولایت هم اکنون از ولایت‌های بدخشان، تخار، کندز و بغلان نمونه‌های افراد مشکوک به ویروس کرونا برای تشخیص به کابل و مزارشریف فرستاد می‌شود و نتایج آن یک هفته و یا بیشتر وقت می‌گیرد.

این مسئله باشندگان ولایت‌های حوزه شمال‌شرق را با چالش‌ روبه‌رو کرده است.

XS
SM
MD
LG