لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۶

ترمپ: امریکا ۴ ماه قبل در بهترین حالت نسبت به دیگر کشورها قرار داشت


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده
دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده، در پیام تبریکی‌اش به مناسبت چهارم جولای گفت، چهار ماه قبل امریکا از همه جهات در بهترین حالت نسبت به هر کشور دیگر در جهان قرار داشت.

دونالد ترمپ دیروز (شنبه چهارم جولای) در پیام ویدیوی‌اش به مناسبت سالروز استقلال این کشور که از طریق تویتر رسمی قصر سفید نشر شد، گفت: "می‌خواهم به همه مردم کشور سترگ ما چهارم جولای پر از خوشی آرزو کنم. این یک روز خاص است که خیلی چیزها و بیشتر از همه آزادی را تجلیل می‌کند. ما کشوری داریم که واقعاً دوباره بر می‌گردد، چهار ماه قبل ما در همه بخش‌ها رکورد قایم کرده بودیم، ما کم‌ترین سطح بی‌کاری و بهترین سطح مصروفیت کاری، بهترین آمار بازار سهام را داشتیم و بهتر از هر کشور جهان در طول تاریخ بودیم."

آقای ترمپ همچنان افزود، تا این‌که همه‌گیری وحشتناک از چین امریکا را هدف قرار داد و اینک ایالات متحده، در آستانۀ پیروزی بر آن قرار دارد.

بر اساس آمار سایت ورلدومیترز تا دیروز حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن در امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن بیش از ۱۳۲ هزار تن گزارش داده شده بود، همچنان بیش از یک میلیون ۲۳۶ هزار تن از بیماری 'کووید–۱۹' شفا یافته اند.

XS
SM
MD
LG