لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۱

کار روی باز شدن مکاتب در امریکا جریان دارد


آرشیف، یکی از مکاتب امریکا
آرشیف، یکی از مکاتب امریکا

با انتشار بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق جهان کشورهای مختلف در تلاش اند چگونه اطفال را دوباره به مکاتب بفرستند.

این در حالیست که برخی کشورهایی که این وبای جهانی را شکست داده اند از برگشت دوبارۀ آن بیم دارند.

در امریکا که بیشترین آسیب را از این وبا در سطح جهان دیده و ۴.۷ میلیون مبتلا دارد و انتشار آن در چندین ایالت افزایش یافته، مسئولان روی روش‌های مختلف باز گشودن مکاتب کار می‌کنند.

داکتر انتونی فوچی کارشناس ارشد امراض عفونی در ایالات متحده دیروز دوشنبه گفت که او طرفدار برگشت اطفال به مکاتب است ولی وابستگی به شرایط محل‌ها دارد.

او افزود که باید در قدم اول تلاش شود که مکاتب برای تدریس حضوری گشوده شوند ولی اگر انتشار ویروس در کدام منطقه بسیار زیاد باشد معقول نخواهد بود که اطفال به مکاتب فرستاده شوند.

رئیس جمهور ترمپ برای بازگشودن مکاتب فشار وارد کرده و این موضوع را با اینکه امریکا بیش از ۱۵۵ هزار وفیات ویروس کرونا دارد به یک مسئلۀ مهم در آستانۀ انتخابات تبدیل کرده است.

با اینکه در جرمنی نگرانی از شیوع دوبارۀ ویروس کرونا وجود دارد هزاران شاگرد دیروز با پایان رخصتی های تابستانی در یک ایالت در شمال این کشور به مکاتب خود برگشتند.

در امریکای لاتین که شیوع کرونا با شدت در حال انتشار است تقریباً همۀ تدریس از طریق آنلاین یا تلویزیون به پیش برده می‌شود.

XS
SM
MD
LG