لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

جمهوری چک جهت مقابله با افزایش ویروس کرونا حالت اضطرار اعلان می‌کند


شماری از اتباع جمهوری چک برای تدابیر پیشگیرانۀ ویروس کرونا ماسک استفاده کرده‌اند.
شماری از اتباع جمهوری چک برای تدابیر پیشگیرانۀ ویروس کرونا ماسک استفاده کرده‌اند.

حکومت جمهوری چک طرح پیشنهادی در مورد ورود دوباره به حالت اضطرار سر از پنجم اکتوبر را تصویب کرد که بخشی از تلاش‌ها جهت مقابله با افزایش ویروس کرونا در این کشور است.

رومان پرمولا وزیر صحت جمهوری چک دیروز بعد از یک جلسۀ فوق‌العادۀ حکومت گفت، در حداقل دو هفتۀ نخست، اقدامات شامل تجمع حد اعظم ۲۰ نفر در خارج از منزل و ۱۰ تن در داخل خواهد بود، مکاتب متوسطه مسدود می‌شوند و محصلین طب برای کمک به شفاخانه‌ها خواسته می‌شوند.

او افزود: "من به دلایل زیاد درخواست حالت اضطرار را کردم. وضعیت فعلی در حال توسعۀ خوب نیست. در واقعیت جمهوری چک یکی از کشورهایست که اخیراً بیشترین رقم مبتلایان جدید به کرونا را ثبت کرده‌است، مانند بریتانیا، فرانسه یا اسرائیل ما باید اقداماتی را به هدف قادر بودن به مقابله با این اتخاذ کنیم."

جمهوری چک ۱۰،۷ میلیون نفوس دارد و با در نظرداشت فیصدی نفوس در یک ماه گذشته، دومین کشور اروپایی با بیشترین مصاب شدگان جدید به کرونا بوده است.

با تشخیص ۴۰ هزار قضیۀ جدید کرونا در جمهوری چک در حدود یک ماه گذشته رقم مبتلایان به این ویروس به حدود ۶۷،۸۰۰ تن رسیده‌است.

مردم چک دو رأی‌دهی را هم به تاریخ دوم و سوم اکتوبر در پیشرو داشته و در انتخابات منطقوی و دور نخست سوم حصۀ اعضای سنای این کشور رأی می‌دهند. دور دوم رأی‌دهی به اعضای سنا به تاریخ نهم و دهم اکتوبر دایر می‌شود.

قرار است رأی دهندگانی‌که در قرنطین خواهند بود آرای‌شان را از داخل موترهای‌شان در ۱۵۶ مرکز رأی‌دهی موقت که از سوی نیروهای امنیتی این کشور مدیریت خواهد شد بریزند.

کسانی‌که موتر ندارند از یک کمیته خاص دعوت خواهند کرد با صندوق رأی دهی به خانه‌های شان آمده و آرای‌شان را اخذ کند.

XS
SM
MD
LG