لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

مبتلایان ویروس کرونا در جهان به حدود ۴۰ میلیون تن رسید


آرشیف
آرشیف

در حالی‌که شمار مصاب شدگان ویروس کرونا در جهان تا ناوقت دیشب یک‌شنبه (۱۸ اکتوبر) به حدود ۴۰ میلیون تن و تعداد قربانیان آن به یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن رسیده بود، شماری از کشورهای اروپایی از افزایش جدی در شمار مصاب شدگان جدید خبر دادند.

بریتانیا دیروز گفت، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۷ هزار قضیه جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

سلواکیا که در آن تعداد مبتلایان کرونا نسبت به کشورهای دیگر اروپایی کم بوده و به ۳۰ هزار تن می‌رسد از پلان آزمایش کرونا بالای تمام نفوس‌اش خبر داده است.

ایگور ماتویچ صدراعظم سلواکیا دیروز در این مورد گفت: "این آزمایش، روشی است که توسط آن می‌توانیم مسیر عفونیت را متوقف و منحرف کنیم و اگر اینکار را بتوانیم می‌توانیم نه‌تنها برای اروپا، بلکه برای تمام جهان الگو باشیم."‌

جمهوری چک همسایه سلواکیا که در حال حاضر بیشترین رقم مبتلایان تازه به کرونا در اروپا در آن ثبت می‌شوند، دو هفته دیگر منتظر خواهد بود تا تصمیم بگیرد که آیا قرنطین سرتاسری را وضع کند یا نه. این کشور به روز شنبه از ۸،۷۰۰ قضیه جدید کرونا خبر داد.

مرکز پیشگیری و کنترول بیماری‌ها در اروپا گفت، در دو هفته گذشته در هر ۱۰۰ هزار تن در جمهوری چک حدود ۸۳۰ قضیه ویروس کرونا به ثبت رسیده است که این رقم ده چند بلندتر از کشور همسایه جرمنی است.

XS
SM
MD
LG