لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

'دوسیه‌های والی و برخی مقام‌های دیگر هرات به محکمه‌ محول شده است'


وحیدالله قتالی، والی هرات
وحیدالله قتالی، والی هرات

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که دوسیه‌های والی هرات، سه عضو شورای ولایتی این ولایت و چند تن دیگر را به اتهام فساد در بودیجه‌ی مبارزه برضد ویروس کرونا به محکمه محول کرده است.

سخنگوی لوی سارنوالی گفت، سید وحید قتالی والی برحال هرات، عبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه این ولایت، اعضای شورای ولایتی هرات هر یک وکیل احمد کروخی، نجیب‌الله محبی و غلام حبیب هاشمی را در جمله ۲۱ تنی به محکمه معرفی کرده که متهم به فساد در بودیجه مبارزه با ویروس کرونا اند.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

آقای رسولی می‌گوید: "لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان تحقیق قضیه ولایت هرات را که از جانب اداره محترم بازرس به مظنونیت فساد اداری در مصارف بودیجه کرونا مواصلت ورزیده بود، تکمیل نموده و به محکمه فرستاده تا محکمه مطابق با قوانین افغانستان در رابطه با آن‌ها تصمیم اتخاد کند."

به گفته آقای رسولی در قضیه اختلاس ۲۰ میلیون افغانی از بودیجه مبارزه با ویروس کرونا یک عضو آمریت بودیجه ولایت هرات و چند کارمند دیگر ادارات دولتی و همچنان مسئولان دو شرکت هم شامل اند که از محکمه خواهان مجازات آن‌ها شده‌اند.

رسولی این را نگفت چی سزای برای متهمان تقاضا شده ولی افزود، لوی سارنوالی بر اساس حکم محکمه تطبیق مجازات بر این افراد را مسئولیت خود می‌داند.

بیماران ویروس کرونا در افغانستان
بیماران ویروس کرونا در افغانستان

اداره عالی بازرس ریاست جمهوری به تاریخ پنجم میزان گفت، ۴۴ مقام پیشین و فعلی حکومتی به اتهام فساد در بودیجه مبارزه برضد کرونا به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند. این افراد شامل فیروزالدین فیروز وزیر پیشین صحت عامه افغانستان، یک معین برحال و دو معین پیشین وزارت صحت می‌باشند.

این اداره در همان وقت گفت که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که در هرات، بدخشان، نورستان و میدان وردک در بخش مصرف بودیجه کرونا فساد صورت گرفته و ده‌ها میلیون افغانی حیف و میل شده است.

XS
SM
MD
LG