لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۱
دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه و جوبایدن نامزد حزب دموکرات‌ها
دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه و جوبایدن نامزد حزب دموکرات‌ها

شمارش آرای انتخابات امریکا در ایالت نیوادا تا پنجم نومبر متوقف شد

ایالت نیوادا شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تا روز پنجشنبه(پنجم نومبر) متوقف کرده.   دونالد ترمپ رئیس جمهور برحال و جو بایدن رقیب دموکراتش در ایالت نیوادا رقابت تنگاتنگ دارند. 

ایالت نیوادا شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تا روز پنجشنبه(پنجم نومبر) متوقف کرده.

دلیل این اقدام هنوز مشخص نیست.

دونالد ترمپ رئیس جمهور برحال و جو بایدن رقیب دموکراتش در ایالت نیوادا رقابت تنگاتنگ دارند.

در کنار نیوادا، سرنوشت آرای پنج ایالت دیگر امریکا هم هنوز مشخص نیست.

ادارۀ انتخابات نیوادا گفته که، شمارش آرای پُستی به وقت بیشتر نیاز دارد.

بیش از صد میلیون واجد شرایط رأی دهی پیش از سوم نومبر رأی دادند که در تاریخ معاصر امریکا بی‌پیشینه خوانده می‌شود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور فعلی و نامزد حزب جمهوری‌خواه و جوبایدن معاون پیشین ریاست جمهوری و نامزد حزب دموکرات بر سر کرسی ریاست جمهوری برای چهار سال آینده رقابت می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری امسال امریکا در حالی برگزار می‌شود که تا کنون حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار امریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

۰۴:۵۴ ۱۴.۸.۱۳۹۹

انتخابات نادر در تاریخ امریکا؛ '۱۶۰ میلیون تن رأی خواهند داد'

یک مرکز رأی‌دهی در شیکاگو. November 3, 2020
یک مرکز رأی‌دهی در شیکاگو. November 3, 2020

انتخابات ریاست جمهوری امریکا در بسیاری از ایالت‌های این کشور به ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه (سوم نومبر) آغاز شد. آنهایی که تا کنون رأی نداده اند به مراکز رأی دهی می‌روند و برای نامزد مورد نظر‌شان رأی می‌دهند. دونالد ترمپ جمهوریخواه در یک رقابت تنگاتنگ با جو بایدن رقیب دموکراتش قرار دارد.

این یکی از نادرترین انتخابات امریکاست که در سایه همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شده است. قبل از امروز سه‌شنبه (سوم نومبر) که روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا است، بیش از صد میلیون امریکایی از طریق پست و یا رفتن به مراکز رأی‌دهی، رأی داده اند و این پروسه به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در بیشتر ایالت‌ها توسعه یافت.

با در نظرداشت این که شمار زیاد واجدین شرایط قبل از برگزاری انتخابات رأی داده اند، شاید میزان مشارکت در این انتخابات نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به بیش از ۵۵ درصد برسد.

یک مرکز رأی‌دهی در واشنگتن

مایکل مک دونالد استاد پوهنتون فلوریدا که پروژه انتخابات این کشور را به پیش می‌برد به رادیو آزادی گفت که شاید ۱۶۰ میلیون تن که ۶۷ درصد واجدین رای‌دهی را تشکیل می‌دهند در این انتخابات شرکت کنند. به گفته وی این از سال ۱۹۵۰به این‌سو بلندترین رقم مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواهد بود.

شمار افراد واجد شرایط رأی‌دهی در ایالات متحده امریکا ۲۴۴ میلیون تن گفته شده است.

مک دونالد به مانند سایر ناظران به این نظر است که پیش‌بینی در مورد برندۀ این انتخابات قبل از وقت خواهد بود.

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای برنده شدن به حداقل ۲۷۰ رأی الکترال کالج نیاز دارد. اما به دلیلی که بیشتر آرا از طریق پست فرستاده شده، به شمارش نیاز دارند.

دونالد ترمپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه

طبق گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، ویب سایت "ریل کلییرپولتیکس" که از شمارش آراء نظارت می‌کند، تخمین کرده که بایدن و معاون وی کامیلا هریس در ایالت‌های که طبق نظر سنجی پیشتاز بوده اند، به گرفتن ۲۱۶ رای الکترال کالج نزدیک شده اند.

همچنان طبق تخمین این ویب سایت در ایالت‌های که ترمپ و مایک پنس معاونش پیشتاز بوده اند، نزدیک به ۱۲۵ رأی الکترال کالج را کسب کرده اند.

۰۵:۳۵ ۱۴.۸.۱۳۹۹

فیس‌بوک و تویتر روز سه‌شنبه صفحات خبری متعددی را مسدود کردند.

فیس‌بوک گفت که این صفحات به تازگی ایجاد شده بود و در مورد انتخابات ایالات متحده معلوماتی را نشر می‌کردند که مغایر پالیسی‌های این شرکت بود.

تویتر گفت که برخی از حساب‌های مسدود شده، معلومات مشابه را نشر می‌کردند در حالی که خود را مستقل می‌خواندند. یکی از حساب‌های تویتر مسدود شده ۷۸ هزار پیرو (فالور) داشت که تنها ۱۰ هزار نفر هفتهٔ گذشته به پیروان آن پیوسته بودند.

۰۵:۳۹ ۱۴.۸.۱۳۹۹
دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا

در شماری از ایالت‌های امریکا مراکز رای‌دهی مسدود شده اند.

بر اساس نتایج ابتدایی، دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالت‌های کنتاکی و ایندیانا برنده شده است. این در حالی است که جو بایدن در ایالت ورمانت پیروز شده است.

۰۶:۳۳ ۱۴.۸.۱۳۹۹
جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا
جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تا کنون ۵۲ رای الکترال کالج و جو بایدن رقیبش از حزب دموکرات ۴۲ رای الکترال کالج را به دست آورده اند. یک نامزد انتخابات برای پیروزی به ۲۷۰ رای الکترال کالج نیاز دارد.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG