لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۸

تطبیق واکسین ضد ویروس کرونا در بریتانیا آغاز می‌شود


واکسین ضد ویروس کرونا
واکسین ضد ویروس کرونا

در حالی که بریتانیا برای آغاز تزریق وسیع یکی از واکسین‌های امیدبخش در برابر ویروس کرونا تا چند هفته دیگر آمادگی می‌گیرد، مقامات این کشور گفته اند دو میلیون دوز بیشتر واکسین را به دست آورده.

بریتانیا که از نگاه شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا متضررترین کشور اروپایی است و بیش از ۵۸ هزار تن بر اثر کووید۱۹ در آن جان داده اند امروز گفت امیدوار است از اولین کشورهای جهان باشد که مردمش واکسین کرونا شوند.

حکومت بریتانیا توافق کرده که اگر این واکسین موثر باشد بیش از ۳۵۰ میلیون دوز را از هفت شرکت بزرگ تولید کننده بخرد. بریتانیا تلاش دارد تا واکسین را بر اکثریت ۶۷ میلیون نفوسش تطبیق کند.

گاردین و فاینشل تایمز گزارش داده اند که به شفاخانه‌ها گفته شده شاید نخستین دوزهای یک نوع از این واکسین‌ها را هفته آینده به دست بیاروند.

پیتر اوپنشا پروفیسر در کالج امپریال در لندن گفته است متحیر نخواهد شد اگر اعلام در مورد آغاز تطبیق واکسین کرونا در بریتانیا در دو هفته آینده صورت گیرد.

انتظار می‌رود در ماه دسمبر روند تزریق وسیع واکسین ویروس کرونا در ایالات متحده نیز آغاز شود.

مقامات صحی در امریکا به هشدار های شان در مورد افزایش احتمالی ویروس کرونا به دنبال مراسم شکرگزاری و جشن کریسمس پیشرو در حالی هشدار داده اند که نشانه های از آغاز تزریق واکسین کرونا هم دیده می‌شود.

داکتر انتونی فاوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در امریکا گفته است سطح ابتلا به کرونا در امریکا به طور ناگهانی تغییر نخواهد کرد.

او گفت در هفته های آینده حالات بدون تغییر خواهد بود و شاید در دو سه هفته آینده موارد ابتلا به ویروس افزایش یابد.

در کل بیش از ۱۳ میلیون تن در امریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۶۵ هزار تن بر اثر آن جان داده اند.

XS
SM
MD
LG