لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۳

وزارت دفاع: طراح حمله خونین غزنی و ۷ همراه‌اش کشته شدند


آرشیف، موترهای تخریب شده در اثر یک حمله انتحاری در ولایت غزنی
آرشیف، موترهای تخریب شده در اثر یک حمله انتحاری در ولایت غزنی

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده طراح حمله انتحاری به پایگاه ارتش در غزنی «حمزه وزیرستانی» نام داشت و از وزیرستان پاکستان بود. این وزارت در خبرنامه‌ای نوشته که او با هفت تن از همراهانش دیشب در روستای «علی‌شیر خیل» ولسوالی «گیروی» ولایت غزنی کشته شدند.

براساس خبرنامه وزارت دفاع، حمزه وزیرستانی و همراهانش در جریان یک حمله هدفمند نیروهای هوایی کشته شدند.

حمزه وزیرستانی
حمزه وزیرستانی

روز یکشنبه یک مهاجم انتحاری با موتر هاموی مملو از مواد انفجاری به پایگاه ارتش در ولسوالی ده‌یک غزنی حمله کرد. به گفته مسئولان شفاخانه دولتی غزنی، در پی این حمله، اجساد ۳۰ سرباز و ۲۴ زخمی به این شفاخانه منتقل شدند.

اما وزارت دفاع شمار کشته شده‌ها را ده تن و شمار زخمی‌ها را هفت تن اعلام کرده که‌ همه نیروهای ارتش بودند.

در همین روز در ولایت زابل نیز انفجار انتحاری دیگری با موتر پر از مواد انفجاری عطاجان حق‌بیان رئیس شورای ولایتی زابل را هدف قرار داد. در این حمله آقای حق‌بیان نجات یافت، اما سه تن کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند.

آقای حق‌بیان در این رویداد به صورت سطحی زخمی شد. سخنگوی والی زابل به رادیو آزادی گفته که همه قربانیان این رویداد غیرنظامیان هستند.

وزارت دفاع افغانستان حمله به پایگاه نیروهای ارتش در غزنی را کار گروه طالبان دانسته است.

ریاست عمومی امنیت ملی نیز با پخش خبرنامه‌ای گفته که طالبان برای حمله‌های مرگبار به محلات مزدحم و تلفات غیرنظامیان، از «شورای کویته» در پاکستان دستور گرفته‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی نظامی طالبان در پیامی به رادیو آزادی ادعای آماج قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده و گفته که هدف جنگجویان این گروه تنها «هسته‌های نظامی» است.

او افزوده تا زمانی که مذاکرات صلح نتیجه نداده، این گروه به جنگ ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG