لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۸

لوی سارنوالی: ۴ کارمند وزارت صحت عامه افغانستان بازداشت شدند


آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد
آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید چهار کارمندان وزارت صحت به اتهام رشوه‌ستانی بازداشت کرده است.

جمشید رسولی، سخنگوی این اداره در پیام تصویری به رادیو آزادی گفته که این افراد براساس شکایت کارمندان وزارت صحت دیروز دوشنبه (هشتم جدی) بازداشت شدند: ​"چهار تن از مربوطات وزارت صحت عامه به اتهام گرفتن رشوه از کارمندان این وزارت بازداشت شدند. این افراد از سوی ریاست مراقبت و کنترول لوی سارنوالی به همکاری ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت شدند. بازداشت شدگان در توقیف بوده و قضیه تحت بررسی لوی سارنوالی قرار دارد."

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

در همین حال، یک منبع وزارت صحت عامه به رادیو آزادی گفته که این افراد شام دیروز از این وزارت بازداشت شدند.

هنوز هویت افراد بازداشت شده افشا نشده است.

این در حالی است که مشرانو جرگه افغانستان وزیر امور داخله و رئیس عمومی امنیت ملی را در پیوند به بازداشت سه سناتور در بلخ و وضعیت امنیتی اخیر به این جرگه فرا خوانده بود.

هیئت اداری مجلس سنا افغانستان می‌گوید لوی سارنوالی و ریاست امنیت ملی معلومات در مورد بازداشت سه سناتور را با آنان شریک نکرده اند.

محمدعلم ایزدیار، نائب‌رئیس این مجلس به رادیو آزادی گفت: "هنوز لوی سارنوالی و ریاست امنیت ملی معلومات مکمل را با مشرانو جرگه شریک نکرده است. ما می‌خواهیم این قضیه به گونه بی‌طرفانه بررسی شود و مراحل قانونی خود را طی کند."

محمدعلم ایزدیار معاون مشرانوجرگه افغانستان
محمدعلم ایزدیار معاون مشرانوجرگه افغانستان

آقای ایزدیار گفت هیئت تعیین شده که این موضوع با شواهد آن بررسی و با سناتوران متهم دیدار کند و بعداً جرگه در این مورد تصمیم می‌گیرد.

لوی سارنوالی دو روز پیش سه سناتور را به اتهام گرفتن ۴۰ هزار دالر رشوه در بندر حیرتان بازداشت کرد.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری پس از جلسه شش ونیم صبح امروز سه‌شنبه (نهم جدی) در صفحه فیس‌بوکش نوشت که سه سناتور در حال به جیب بردن ده‌ها هزار دالر پول رشوت در بندر حیرات دستگیر شدند. به نوشته آقای صالح نوشته که چندی قبل یک تیم دیگر در دو ولایت دیگر توانستند دو صد و پنجاه هزار دالر رشوت بگیرند.

امرالله صالح اظهار تأسف کرده که حکومت نتوانسته است این رشوه‌گیری‌ها را مستند سازد.

وی تاکید کرده است که بازداشت مستند رشوه‌گیران همین گونه ادامه خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG