لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۵

سه انفجار پی‌هم در کابل ۲ کشته و ۵ زخمی برجا گذاشته است


نیروهای امنیتی و عمله نجات در محل رویداد انفجار در شهر کابل
نیروهای امنیتی و عمله نجات در محل رویداد انفجار در شهر کابل

صبح امروز سه انفجار پی‌هم در کابل جان دو نفر را گرفت و پنج نفر را زخمی کرد. یکی از کشته‌شدگان محمدزی کوچی، آمر حوزه پنجم امنیتی بود. امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری و مسعود اندرابی وزیر داخله گفته‌اند که او فرد تاثیرگذاری در تامین امنیت شهر کابل بود.

در کابل بین ساعت ۸ تا ۹ صبح امروز سه انفجار پی‌هم روی داد.

در یکی از این انفجارها محمدزی کوچی، آمر حوزه پنجم شهر کابل، کشته شد.

محمدزی کوچی، آمر حوزه پنجم شهر کابل
محمدزی کوچی، آمر حوزه پنجم شهر کابل

مسعود اندرابی وزیر داخله پس از این رویداد در جمعی از نیروهای امنیتی در کابل گفت که آقای کوچی برای تامین امنیت حوزه پنجم تلاش می‌کرد.

آقای اندرابی افزود: "آمر حوزه پنجم امنیتی که به طرف وظیفه در حرکت بود. در انفجار ماینی با یک محافظش کشته شد. او یک افسر ورزیده بود و دشمن او را تحمل نتوانست. همواره برای آرامش باشنده‌های کابل به ویژه باشنده‌های حوزه پنجم کار می‌کرد."

در همین حال وزارت داخله با پخش اعلامیه‌ای گفته که در این رویداد سه غیرنظامی نیز زخمی شدند.

فرماندهی پولیس کابل گفته که انفجار نخست در محله قلعه عبدالعلی در ولسوالی پغمان واسطه نقلیه رنجر پولیس را هدف قرار داد، اما تلفاتی نداشت.

سخنگوی پولیس کابل گفته که صورت گرفت که چهار تن را زخمی کرد و انفجار سوم در چهارراهی بره‌کی دو تن را کشت و یک نفر را زخمی کرد.

نیروهای امنیتی در حال بررسی محل رویداد انفجار در شهر کابل
نیروهای امنیتی در حال بررسی محل رویداد انفجار در شهر کابل

در همین حال امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری و شورای عالی مصالحه ملی در اعلامیه‌های جداگانه کشتن آمر حوزه پنجم شهر کابل را نکوهش کرده‌اند.

امرالله صالح: آمر حوزه پنجم امنیتی کابل فراموش نخواهد شد، انتقام می‌گیریم

در اعلامیه‌ها نوشته شده که دشمنان افغانستان به خونریزی ادامه می‌دهند و به صلح باور ندارند.

آقای صالح در صفحه فیسبوک خود نوشته که در ۲۴ ساعت گذشته پنج رویداد هراس‌افگنی در شهر کابل رخ داده که در آن دست کم چهار تن کشته شده‌اند.

روز گذشته نیز سرپرست انکشاف دهات ولایت میدان‌وردگ و دو کارمند این ریاست در حمله تفنگداران ناشناس در منطقه "باغ داوود" در غرب شهر کابل کشته شدند.

شهر کابل در بیش از یک هفته شاهد ده رویداد انفجار ماین مقناطیسی و حمله‌های مسلحانه بوده که در آن علاوه بر نظامیان به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.

مسئولیت سه انفجار صبح امروز را هنوز فرد یا گروهی برعهده نگرفته، اما حکومت طالبان را مسئول چنین حمله‌ها دانسته است. طالبان اما همواره دست داشتن در همچو حملات را رد کرده‌اند.

وقوع رویداد‌های امنیتی به ویژه افزایش انفجار ماین‌های مغناطیسی باشنده‌های شهر کابل را سخت نگران کرده است.

XS
SM
MD
LG