لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۶

بحران در مرز پولند با بلاروس؛ پناهجویان باز هم تلاش کردند وارد پولند شوند


شماری از پناهجویان در نزدیک مرز پولند که با سیم خاردار حصارکشی شده تا از ورود مهاجرین غیرقانونی در این کشور جلوگیری شود.
شماری از پناهجویان در نزدیک مرز پولند که با سیم خاردار حصارکشی شده تا از ورود مهاجرین غیرقانونی در این کشور جلوگیری شود.

تحرکات در ارتباط به ورود مهاجران غیرقانونی از بلاروس در اوایل هفتهٔ قبل به پولند کاهش یافته بود، اما سخنگوی نیروهای سرحدی پولند گفته که این روند باز هم شدت گرفته و هنوز ادامه دارد.

انا میخالسکا سخنگوی نیروهای سرحدی پولند دیروز جمعه در وارسا در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت، روند ورود مهاجران غیرقانونی از آغاز سال تاکنون ادامه دارد.

او گفت: "مهاجران دیروز برای ورود غیرقانونی ۲۵۵ بار کوشیدند. به ۴۵ مهاجر غیرقانونی حکم داده شد که از کشور خارج شوند و برای سه سال اجازه دخول به پولند و منطقه را نخواهند داشت."

به نظر نمی‌رسد که بحران مهاجران در مرز میان بلاروس و پولند به زودی به پایان برسد.

پولند اتهام وارد می‌کند که بلاروس صد ها مهاجران غیرقانونی را در مسیر راه پولند تا مرز با این کشور می‌رساند تا به طور غیرقانونی داخل پولند شوند.

الکساندر لوکاشنکو
الکساندر لوکاشنکو

الکساندر لوکاشنکو رهبر مستبد بلاروس دیروز جمعه در مصاحبهٔ با بی‌بی‌سی این را پذیرفت که شاید با این "مهاجران قانونی" در کشورش کمک شده باشد.

اما او این ادعا را رد کرد که گویا مینسک پناهجویان را از شرق میانه و دیگر کشورها به بلاروس انتقال می‌دهد تا در مرز با کشورهای اتحادیه اروپا بحران ایجاد کند.

او گفت که ممکن است اردوی این کشور با پناهجویان کمک کند، زیرا آنها قلب دارند.

اتحادیه اروپا مدعی است که بلاروس از پناهجویان در برابر تعزیرات اتحادیه اروپا به مثابهٔ ابزار سیاسی کار می‌گیرد.

پولند می‌گوید، بلاروس این کار را به گونهٔ جنایتکارانه و غیر انسانی انجام می‌دهد.

XS
SM
MD
LG