لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۰

امریکا از شهروندانش در اوکراین خواسته بلافاصله این کشور را ترک کنند


آرشیف، بیرق‌های امریکا و اوکراین
آرشیف، بیرق‌های امریکا و اوکراین

وزارت خارجه ایالات متحده از شهروندان امریکا مقیم اوکراین خواسته که با توجه به «افزایش تهدیدات نظامی روسیه» علیه اوکراین، بلافاصله این کشور را ترک کنند.

پیش از این ایالات متحده از امریکایان در اوکراین خواسته بود که در بارۀ بیرون شدن از آن کشور غور کنند.

در اطلاعیۀ جدید وزارت خارجۀ ایالات متحده که روز پنجشنبه نشر شد همچنان از شهروندان امریکا خواسته شده که به اوکراین سفر نکنند و آن‌هایی که در اوکراین می‌مانند، خیلی محتاط باشند.

اقدام مسکو برای جابه‌جایی دست کم ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیک مرز های اوکراین، نگرانی‌های را ایجاد کرده که روسیه ممکن به اوکراین حمله کند.

مسکو اما گفته است که قصد حمله ندارد.

در ادامۀ تلاش‌های دیپلوماتیک به هدف کاهش تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین، انتظار می‌رود بن والاس وزیر دفاع بریتانیا امروز به مسکو برسد.

بن والاس وزیر دفاع بریتانیا
بن والاس وزیر دفاع بریتانیا

آقای والاس یک روز پیش به رادیو تایمز گفت که متحدین غربی تلاش می‌کنند که از حقوق کشور ها که عضو ناتو باشند یا نباشند، حفاظت کنند.

حکومت بریتانیا تلاش می‌کند که نقش رهبری کننده را در تلاش‌های غربی در خصوص فرو نشاندن تنش‌ها و هشدار به روسیه در بارۀ اقداماتش ایفا کند.

اوکراین عضو ناتو نیست، اما با غرب هم‌سو است.

از سوی دیگر گزارش‌های داخلی در رومانیا می‌رسانند که در نظر است ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو امروز با رئیس جمهور آن کشور ملاقات کند و همچنان از یک پایگاه نظامی دیدن خواهد کرد.

در حالی‌که تنش با روسیه در بارۀ اوکراین بالا گرفته است مسکو تمرینات بزرگ نظامی را با متحدش بلاروس با اشتراک حدود سه هزار نیرو در منطقه دیروز آغاز کرد.

XS
SM
MD
LG