لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۰

روسیه حملاتش را در اوکراین شدت بخشیده است


ویرانی‌های ناشی از تهاجم روسیه بر اوکراین
ویرانی‌های ناشی از تهاجم روسیه بر اوکراین

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که دو پایگاه هوایی را در شهر‌های لوتسک و ایوانو فرانکی ویسک در اوکراین هدف قرار داده و از بین برده است.

اکنون جنگ اوکراین وارد سومین هفته شده و ظاهراً روسیه حملاتش را بر این کشور شدت بخشیده.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع این کشور گزارش داده اند که گفته است، در جنگ اوکراین که از ۲۴ فبروری آغاز شده، تا اکنون بیش از ۳۲۰۰ تاسیسات نظامی در اوکراین تخریب شده است.

این ادعای وزارت دفاع روسیه به صورت مستقلانه تأیید نشد. مقام‌های اوکراینی گفته اند که صدای انفجار‌ها در هر دو شهر شنیده شده.

اکنون غربی‌ها به این باور اند که سمت و سوی جنگ تغییر کرده و روسیه حملاتش را از استقامت‌های مختلف بر اوکراین متمرکز ساخته است.

همزمان، کشور‌های اروپایی به وضع تحریم‌ها بر روسیه ادامه داده اند. بر اساس تصمیم دیروز (۱۰ مارچ) این تحریم‌ها، ۱۴ تن از سرمایه‌داران، ۱۴۶ نمایندۀ پارلمان روسیه و خانواده‌های‌شان را هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید، به نظر نمی‌رسد که روسیه در تهاجم بر اوکراین به اهدافش دست یافته باشد.

در خبرنامه این وزارت آمده که پیشرفت نیرو‌های روسی در اوکراین خیلی اندک بوده.

اما هشدار هم داده شده که روسیه عملیاتش بر اوکراین را در روز‌های آینده شدت خواهد بخشید به ویژه بر پایتخت "کی‌یف".

کمالا هاریس معاون رئیس جمهور امریکا
کمالا هاریس معاون رئیس جمهور امریکا

از جانب دیگر قرار است کمالا هاریس معاون رئیس جمهور امریکا امروز جمعه با مقام‌ها و صدراعظم رومانیا، بحران مهاجرت از اوکراین را به بحث گیرد.

ویتالی کلیچکو قهرمان مشت زنی حرفه‌یی جهان که اکنون شاروال کی‌یف است، گفته که در جریان تهاجم روسیه تا اکنون، بیش از دو میلیون تن از پایتخت بیجا شده اند.

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داده که بیش از ۴۰۰ هزار تن در شهر مریوپول بدون دسترسی به کمک‌های بشری بسر می‌برند و هیچ دهلیز یا راهی برای مدد رسانی برای آنها وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG