لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۳

صد ها افغان از ترکیه اخراج و به افغانستان برگشتانده شدند


عکس : گروهی از مهاجرین عمدتآ افغان و سوری که توسط نیروهای امنیتی ترکیه توقف داده شده اند.
عکس : گروهی از مهاجرین عمدتآ افغان و سوری که توسط نیروهای امنیتی ترکیه توقف داده شده اند.

ترکیه اقدامات علیه مهاجرین غیرقانونی را تشدید کرده و در تازه ترین اقدام بیشتر از دوصد افغان را که اسناد قانونی در اختیار نداشتند، دوباره به افغانستان فرستاده است.

مقامات ترکیه می‌گویند که با مهاجران غیرقانونی با جدیت برخورد کرده و آنها را از این کشور اخراج می‌کنند.

آژانس خبری آناتولی گزارش داد که ۲۲۷ تن از افغان ها که به صورت غیرقانونی به ترکیه رفته بودند به روز یکشنبه از ولایت مالاتیا درشرق ترکیه به کابل فرستاده شدند.

ریاست مهاجران ولایت مالاتیا می‌گوید تاکنون درمجموع ۶۸۱ نفر را در پروازهای چارتر به افغانستان فرستاده اند.

مقامات ترکیه می‌گویند که مهاجران غیرقانونی را برای مدت کوتاه در کمپ ها نگهداری وسپس به کشورهای اصلی شان می‌فرستند.

مالاتیا درشرق ترکیه موقعیت دارد وچندین کمپ این ولایت مملو از مهاجران غیرقانونی افغان است.

یک برگه معلوماتی توقیفگاه های مهاجران که روی صفحه انترنتی globaldetentionproject به نشر رسیده نشان می دهد که بیشتر از دو هزار مرکز نگهداری مهاجرین غیرقانونی در بنادر، میدان های هوایی و مناطق شهری ترکیه ایجاد شده است که در آن به شمول مهاجرین افغان، سایر مهاجرینی که اسناد قانونی اقامت ندارند نگهداری می‌شوند.

این برگه می افزاید که ترکیه برای جلوگیری از ورود افغان ها در سرحدات مشترک خود با ایران یک دیوار سه صد کیلومتری بنا کرده وتدابیر امنیتی خود را نیز شدت بخشیده است.

گزارش ها می‌رساند که پاسداران سرحدی ترکیه و ایران به سوی مهاجران غیرقانونی افغان تیراندازی و در صورت دستگیری آنها را لت وکوب می‌کنند.

بعد از حاکمیت طالبان صد ها هزار افغان کشور خود را ترک کرده و روزانه هزاران نفر با عبور از مرز های غربی داخل ایران می‌شوند. اکثریت این مهاجرین به امید رفتن به اروپای غربی، دشواری های عبور از راه های پر مخاطره ایران و ترکیه را متقبل می‌شوند.

مقامات ترکیه می‌گویند در حال حاضر چهار میلیون مهاجر که اکثریت شان از سوریه، عراق، افغانستان و تعداد دیگر از کشور های شرق میانه اند در این کشور زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG