لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۰

نیروهای اوکراینی از ورود ارتش روسیه به دونباس جلوگیری کردند


سربازان اوکراینی در یک موضع دفاعی
سربازان اوکراینی در یک موضع دفاعی

گزارش شده که نیروهای روس در اوکراین ظاهراً عقب گرد بیشتری داشته اند. این در حالی است که مسکو از آغاز تهاجم غیر موجه اش به اوکراین با ادعا های ارتکاب جرایم جنگی رو به رو است.

وزارت دفاع بریتانیا امروز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی نگذاشتند قوای روسی از دریا عبور کرده و وارد منطقه دونباس شوند.

این وزارت گفته٬ تصاویر نشان می دهد که نیرو های روس تجهیزات زرهی و وسایل برای ایجاد پل موقت را هنگامی از دست دادند که برای عبور از دریای سیورسکی دونتس٬ تلاش کردند.

در گزارش وزارت دفاع بریتانیا گفته شده که قوای روس نتوانسته که در منطقه پیشروی کنند.

در گزارش آمده که فرماندهان روسی زیر فشار فزایندۀ مقام های ارشد قرار دارند و اکنون از ستراتیژی های پرخطر در میدان نبرد استفاده می کنند.


از سوی دیگر اوکراین گفته است که یک کشتی اکمالاتی نیرو های بحری روس را در نزدیک جزیرۀ ستراتیژیک مار در بحیرۀ سیاه تخریب کرده است

اوکرینفورم خبرگزاری ملی اوکراین گزارش داده که سیرهی براتچوک یک سخنگوی فرماندهی نظامی منطقه ای این کشور در پیامِ در تلگرام گفته که این کشتی آتش گرفته است.

نیروهای بحری روسیه در جنگ با اوکراین یکی دیگر از کشتی های جنگی خود را از دست داده اند

به گزارش این خبرگزاری ، نیرو های بحری روس در این حمله کشتی موسوم به وسی ولود بوبروف را از دست دادند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی گفته که منابع مستقل جزئیات این رویداد را تایید نکرده و وزارت دفاع روسیه نیز به درخواست برای تبصره در این مورد هنوز پاسخ نداده است.

وبسایت موسوم به فلیت مون که خبر های مربوط به بحیره ها را دنبال می کند ، وسی ولود بوبروف را یک کشتی اکمالاتی ۹۶ متره شناسایی کرده است.

روسیه در تهاجم غیرموجه اش به اوکراین که از آن یازده هفته می گذرد ، به ارتکاب جنایاتی که شامل کشتار غیرنظامیان ، شکنجه و تجاوز جنسی می شود متهم شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه قطعنامۀ را تصویب کرد که در آن خواسته شده است که در مورد ادعا های کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای روس در اوکراین تحقیق شود ، ادعا های که روسیه آن را یک جانبه خوانده است.

XS
SM
MD
LG