لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۰

بیشتر از ده کشور اروپایی سرگرم تحقیق در مورد جنایات جنگی در اوکراین هستند


در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین٬ هزاران تن از افراد ملکی کشته شده اند.
در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین٬ هزاران تن از افراد ملکی کشته شده اند.

کمشنر عدالت اتحادیه اروپا گفته است که بیشتر از ده کشور عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی جنایات جنگی در اوکراین هستند.

دیدیه ریندرز (Didier Reynders) کمشنر عدالت اتحادیه اروپا، تعهد کرده که جنایات جنگی در اوکراین پیگرد قانونی خواهد شد و جنایات ارتکاب یافته در جریان تهاجم غیر موجۀ روسیه"بدون مجازات باقی نخواهد ماند."

دیدیه ریندرز به روز شنبه به روزنامه ایتالیایی لا استامپا گفت که ۱۱ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی جنایات جنگی در اوکراین هستند و بیش از ۶۰۰ فرد مظنون تاکنون شناسایی شده اند.

ریندرز گفت، تحقیقات در اوکراین و همچنان در سایر کشورهای اروپایی با تمرکز به اظهارات شاهدانی که از خشونت ها فرار کرده اند٬ ادامه دارد.

دیدیه ریندرز کمشنر عدالت اتحادیه اروپا
دیدیه ریندرز کمشنر عدالت اتحادیه اروپا

کمشنر عدالت اتحادیه اروپا هشدار داده که شواهد و مدارک جنایات جنگی باید به درستی جمع آوری شود، در غیر آن به گفته او"اگر اطلاعات نادرست یا اخبار جعلی درج شود، این یک فاجعه خواهد بود."

اوکراین در جریان تهاجم بی دلیل روسیه، نیروهای روسی را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده، گفته که بیش از ۱۰ هزار جنایت جنگی احتمالی را شناسایی کرده است.

در این حال ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین گفته که جنگ روسیه در اوکراین صرف می تواند از طریق دیپلماسی حل شود.

زلینسکی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ملی در کیف پایتخت اوکراین، پیروزی در جنگ را ممکن، اما دشوار خوانده است:

"پیروزی دشوار، خونین و در جنگ خواهد بود، اما ختم آن در دیپلماسی خواهد بود. من کاملاً به این امر معتقعد هستم. چیزهایی وجود دارد که نمی توانیم بدون نشستن دور میز مذاکره آنرا ختم کنیم. این طور است، زیرا ما می خواهیم ببینم همه چیز بازگردانیده می شود، اما روسیه نمیخواهد هیچ چیز را پس دهد."

ولادیمیر زلینسکی: اوکراین می تواند در میدان جنگ پیروز شود

به گفتۀ زلینسکی اوکراین می تواند در میدان جنگ پیروز باشد، اما به گفته او همه چیز فقط در میز مذاکره، می تواند به طور قطعی حل شود.

این اظهارات زلینسکی در حالی صورت گرفته که اردوی اوکراین می گوید برخی مناطق اطراف شهر خارکیف را از نزد نیروهای روسیه دوباره تصرف کرده است.

اما روسیه می گوید که برای گرفتن کنترول منطقۀ دونباس در اوکراین نزدیکتر شده و در نبرد فابریکۀ فولاد ازوفستال در شهر مهم بندری ماریوپول، ادعای پیروزی کرده است.

روسیه در ۲۴ فبروری سالجاری تهاجم غیرموجه را بر اوکراین آغاز کرد که تا هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG