لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۵

اقدام روسیه برای محاصره دو شهر دیگر اوکراین؛ زلنسکی: وضعیت در دونباس پیچیده است


حملات روسیه بر اوکراین
حملات روسیه بر اوکراین

همزمان با شدت جنگ از سوی روسیه در شرق اوکراين، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته که وضعیت در منطقه دونباس بسیار پیچیده است.

زلنسکی دیروز ۲۴ ماه می در سخنرانی شبانه خود گفت ارودی روسیه به هر اندازه توانی که دارد در جنگ شرق اوکراین از آن استفاده می‌کند.

قوای روسیه در شرق وکراین از سه مسیر در حال پیشرفت می‌باشند و بر دو شهر سیوردو نیتسک و لیسی خانسک تمرکز کرده اند.

در این منطقه خبر های جنگ شدید و داغ به گوش می‌رسد و اردوی اوکراین اعلان کرده که دیروز ۹ حمله روسیه که طیاره های جنگی، راکت، توپخانه و تانک در آن بکار برده می‌شد، حنثی کرده اند.

به گفته اردوی اوکراين در جنگ دیروز، سربازان روسی دست کم ۱۴ فرد ملکی را کشته اند و روسیه در این جنگ از طیاره ها تانکها و اسلحه دیگر استفاده کرده است.

الکساندر موتوزیانیک سخنگوی وزارت دفاع اوکراين گفت که جنگ جاری تعیین کننده سرنوشت وضیعت کنونی در این کشور می‌باشد.

تانک های طرفداران قوای روسیه در شهر ماریوپول اوکراین
تانک های طرفداران قوای روسیه در شهر ماریوپول اوکراین

موتوزیانیک در یک صحبت تلویزیونی گفت که آنها امروز شاهد شدیدترین و همه جانبه ترین حملات روسیه در این جنگ هستند.

اعتراضات و انتقادات جامعه جهانی بر روسیه هم بخاطر حمله بر اوکراین افزایش یافته است.

اخیراً اداره استخبارات بریتانیا هشدار داده که محاصره بندر کلیدی اودیسه اوکراین توسط قوای روسیه صادرات غله را کاهش داده که نمی‌توان آنرا از طریق بنادر خشکه جبران کرد.

وزارت دفاع بریتانیا هم گفته است تا زمانی که تهدید ممانعت بر حرکت کشتی های تجارتی از سوی روسیه دور نشود کمبود عرضه سبب بیشتر شدن نرخ اشیا خواهد شد.

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا دیروز سه‌شنبه خواهان صحبت با مسکو شد تا به متوقف شدن انتقال غله در نتیجه محاصره روسیه خاتمه داده شود.

رئیس جمهور اوکراین گفت که به عقب زدن قوای روسیه شاید زمان بیشتر نیاز داشته باشد و او از کشورهای غربی خواهان تجهیزات بیشتر شد.

XS
SM
MD
LG