لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۷

پیام های عیدی رهبران طالبان؛ ملا هبت الله: ما با هیچ کسی خواهان جنگ نیستیم


ملا هبت الله آخندزاده رهبر حکومت طالبان
ملا هبت الله آخندزاده رهبر حکومت طالبان

ملا هبت الله آخندزاده رهبر حکومت طالبان در سخنرانی نماز عید در مسجد عیدگاه کندهار گفته است که تعامل و تعهد متقابل و ارتباط دیپلماتیک با امریکا و دیگر جهان را می‌خواهد و این به سود همه طرف‌ها است.

صفحهٔ فیسبوک تلویزیون ملی زیر ادارۀ طالبان سخنرانی ملا هبت الله را نشر کرده که در بخشی از آن آمده است:
" ما همسایه هستیم و به کشورهای همسایه اطمینان می‌دهیم که به هیچ کس اجازه داده نمی شود که از خاک ما امنیت دیگر جهان را تهدید کند. همین‌گونه از دیگر کشورها هم می خواهیم که به امور داخلی ما دست درازی نکنند".

رهبر گروه طالبان در حالی از عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر همسایه‌گان اطمینان می‌دهد که چند روز پیش چندین راکت از خاک افغانستان به ازبکستان شلیک شد. این رویداد از سوی مقام‌های ازبکستان تائید گردید.


طالبان بدون توضیح بیشتر، آن را کار حلقه های شرور خوانده بودند.

پیش از این امریکا و سازمان های جهانی هر از گاهی طالبان را متهم به داشتن ارتباط با گروه القاعده می کنند و نیز تاکید دارند که داعش در حال قدرت گرفتن در افغانستان است.

طالبان اما ارتباط با گروه القاعده را رد کردند و گروه داعش را تهدید جدی نمی دانند.

در سخنرانی رهبر طالبان این هم آمده که جنگ با هیچ کسی را نمی خواهد و با جهان در روشنایی شریعت اسلامی تعامل می کند.

در متن سخنرانی آن در مورد آغاز« نظام سوچه اسلامی» وضاحت داده شده و در آن آمده که به هرآن چیزی که خلاف شریعت اسلامی باشد به هیچ وجه اجازه نمی دهد.

این درحالیست که ملا هبت الله رهبر حکومت طالبان چند روز پیش در نشستی علما که از سوی حکومت طالبان در کابل برگزار شده بود گفت با جهان هیچ‌گونه تعامل نخواهد کرد حتی اگر بمب اتم هم بر طالبان استعمال شود.


او همچنان گفته بود هیچ گونه فشار و فرمایش جهانی را نمی پذیرد.

همزمان با این ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان در ارگ پس از نماز عید گفت کسانی که در برابر طالبان در ۲۰سال گذشته جنگیده اند، نمی‌خواهند افغانستان آرام باشد.

"دشمن ما و شما که ۲۰ سال این‌جا جنگیدند حالا هم نمی‌خواهند که مردم آرام باشند اکنون هم تلاش می کنند هر گونه عذاب و تکلیف را برای مردم بدهند، نه دارایی مسلمانان را آزاد می کنند و نه به کسی اجازه می دهند این‌جا سرمایه گذاری نمایند و به مردم کمک کنند".

ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان
ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان

ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان Edit Delete
ناتو به شمول امریکا در ماه آگست سال گذشته میلادی به ماموریت خود در افغانستان پایان داد و از این کشور رفت. و نیز ۹میلیارد دالر دارایی های افغانستان بانک از سوی ایالات متحده آمریکا منجمد شد.

هرچند ماموریت جهانی هم در این کشور چالش های خود را داشت اما شماری از مردم به این باور اند که جامعه جهانی پروژه‌های زیر بنایی بی‌شماری را هم در بخش های مختلف انجام دادند که هنوز هم افغانان و حتا طالبان از آنان بهره می برند.

ملا محمد حسن آخند رییس الوزرای حکومت طالبان در سخنرانی خود به مناسبت عید همچنان از افغانانی که بیرون از افغانستان رفتند خواست دوباره به کشور برگردند.

وی همچنان از مخالفان مسلح حکومت طالبان خواست که به خواسته کسانی که در خارج نشسته اند نجنگند چونکه به گفته وی دوام جنگ به سود هیچ کس نیست.

XS
SM
MD
LG