لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۶

ایالات متحده از همسویی چین با روسیه نگران است


روسای جمهور چین و روسیه کنار هم
روسای جمهور چین و روسیه کنار هم

وزیر امور خارجه امریکا می گوید که ایالات متحده، نگران همسویی چین با روسیه است.

آنتونی بلینکن به روزشنبه (۹ جولای) پس از ملاقات با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری در حاشیه ای نشست وزرای خارجه گروه بیست(G20) در شهر بالی در اندونیزیا گفت، آنچه اکنون از پیکنگ می شنوید اینست که ادعا می کند بی طرف است، ولی بی طرف بودن در مورد تجاوز روسیه بر اوکراین بسیار سخت است:

"ما به ارائه کمکهای بشری به مردم اوکراین ادامه میدهیم. امروز میتوانم اعلام کنم که ایالات متحده حدود ۳۶۸ میلیون دالر کمک اضافی از جمله مواد غذایی، آب آشامیدنی سالم، کمک نقدی، مراقبت های صحی اضطراری، سرپناه و همچنین حمایت از امور هماهنگی در بین سازمانهای بشری ارائه خواهد کرد که بسیاری این کار حیاتی را در منطقه انجام میدهند."

انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا


به گفتۀ بلینکین جنگ روسیه علیه اوکراین یک تجاوز آشکار و نه تنها یک آزمون واضح برای زندگی و معیشت مردم در اوکراین بوده، بلکه آزمونی برای نظم بین المللی به وجود آورده است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز به روز شنبه گفت که اولین گروه از از ۱۰ هزار عسکر اوکراینی که در جریان ماه های آینده در بریتانیا آموزش خواهند دید، وارد این کشور شده و تمرینات نظامی شان را آغاز کرده اند.

ده هزار سرباز اوکراینی برای فراگیری آموزش های نظامی به بریتانیا رفته اند

به گفتۀ مقامات دفاعی، ۱۰۵۰ تن از پرسونل خدماتی بریتانیا داوطلبان بی تجربۀ اوکراینی را در چندین منطقه در سراسر بریتانیا برای مدت چند هفته آموزش نظامی خواهند داد.

در این حال دفتر مطبوعاتی لوی سارنوالی اوکراین گزارش داده که از آغاز تهاجم غیر موجۀ روسیه بر این کشور در مجموع ۳۴۷ کودک کشته و بیش از ۶۴۷ نفر زخمی شده اند.

به گفتۀ لوی سارنوالی اوکراین، این ارقام نهایی نیست، همچنان در نتیجۀ بمباران و گلوله باری نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، تا اکنون ۲۱۱۶ تاسیسات آموزشی در اوکراین آسیب دیده و از جمله ۲۱۶ موسسۀ آموزشی به طور کامل تخریب شده است.

XS
SM
MD
LG