لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

روزنامهٔ جاپانی نیکای: اقلیت ها در افغانستان از آینده شان نگرانی دارند


تعدادی از سیک های افغان
تعدادی از سیک های افغان

روزنامه جاپانی نیکای

  • روزنامه جاپانی نیکای نوشته که اقلیت ها درافغانستان با وجود اطمینان طالبان، از آینده شان نگرانی دارند.


به نوشته روزنامه، سلسلۀ از حملات در کابل از ماه اپریل آغاز شد که در نتیجه صد ها غیرنظامی به شمول شیعیان و صوفی ها هدف قرار گرفته اند.

در ادامه از حمله مرگبار هجدهم جون بر گوردوارۀ سیک ها در افغانستان به عنوان نخستین حمله بر این اقلیت پس از حاکمیت دو باره طالبان در تابستان گذشته، یاد آوری شده است.

مسئولیت اکثریت از حملات بر اقلیت های مذهبی در افغانستان را شاخۀ خراسان گروه تندرو دولت اسلامی معروف به داعش پذیرفته است.

به نوشتۀ روزنامه نیکای، جامعه سیک های افغانستان در حالی که از طالبان به خاطر پایان دادن به حملات علیه این اقلیت خرسندی دارد، با این هم خود را مصئون احساس نمی کند.

گُرنام سنگهـ یکی از باشنده های ولایت غزنی به روزنامه گفته که با آغاز حمله بر درمسال، آنها خشونت را احساس کردند و اکنون خود شان را در معبد مصئون نمی دانند.

نشریه آنلاین کرکت دات کام

  • نشریه آنلاین کرکت دات کام آسترالیا، از تقرر جاناتن تروت به حیث مربی جدید تیم ملی کرکت افغانستان خبر داده است.


نشریه به نقل از کرکت بورد افغانستان گفته که تروت، بَتسمن پیشین انگلستان، در جریان ماه آینده و همزمان با بازی های تیم ملی افغانستان در برابر آیرلند، این مسئولیت را خواهد گرفت.

جاناتن تروت گفته که از این فرصت خیلی هیجان زده شده و انتظار دارد تا با هیجانی ترین تیم کرکت در سطح بین المللی از نزدیک کار کند.

تروت که در افریقای جنوبی زاده شده، ۴۱ ساله است و پیش از کناری گیری اش از کرکت حرفه یی در سال ۲۰۱۵، در ۵۲ بازی تست اشتراک کرده.

قرار است تیم ملی کرکت افغانستان، سلسلۀ از بازی ها با آیرلند را در نهم اگست، حدود دو هفته دیگر آغاز کند. پنج بازی ۲۰ اووره در این سلسله از رقابت ها در نظر گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG