لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۲

بیشتر از دوصد افغان٬ به شمول یک تازه عروس و داماد٬ از بند ملیشه های پاکستانی آزاد شدند


منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون
منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون

عروس و داماد افغان که با سایر اعضای خانوادۀ هایشان در منطقه شیرانی در ایالت بلوچستان توسط ملیشه های پاکستانی دستگیر شده بودند، شنبه شب٬ آزاد شدند.

منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون در صفحه فیسبوک خود از آزادی این افراد خبر داده و نوشته "افغان هایی که چند روز در منطقه ژوب زندانی بودند، توسط رفقای جنبش تحفظ پشتون در ژوب و در نتیجۀ تلاش های وکلا مدافع آزاد شدند."

براساس گزارش رادیو صدای امریکا، این عروس و داماد افغان که تازه ازدواج کرده بودند، پس از عروسی می خواستند، به خانۀ شان در منطقۀ جنج بروند و با ۲۴۱ افغان دیگر به تاریخ 27 جولای در منطقۀ شیرانی ایالت بلوچستان، توسط ملیشه های پاکستانی دستگیر شدند.

ملیشه های پاکستانی این عده افغانها را به دلیل نداشتن اسناد اقامت بازداشت کرده بودند.
ملیشه های پاکستانی این عده افغانها را به دلیل نداشتن اسناد اقامت بازداشت کرده بودند.


قنسلگری افغانستان در کویته که در کنترل طالبان است می گوید، این گروه افغان ها در نتیجه تلاش های آنها آزاد شده اند.

قنسلگری افغانستان تحت اداره طالبان در کویته گفته است که در رهایی این عده از افغانها آنان نیز تلاش کرده اند

عبدالحنان همت، یک دیپلمات این قنسولگری نا وقت روز شنبه به رادیو آزادی گفت:

"زمانی که سفارت و قنسلگری ما در کویته خبر شدند، فوراً تلاش ها را آغاز کرده و با مقامات پاکستانی تماس گرفتند. اکنون آنها اطمینان داده اند که همه زندانیان به شمول عروس و داماد آزاد شده اند".

اعجاز جعفر معاون کمیشنری منطقه شیرانی در صحبت با رادیو "دیوه" گفته که در بین افغان های دستگیر شده ۳۷ زن، ۲۷ کودک و باقی مرد هستند و این افراد، به دلیل نداشتن اسناد قانونی دستگیر شده بودند.

بر اساس آمار کمیشنری عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، از ماه جنوری۲۰۲۱ تا ماه جون سال جاری، بیش از ۲۵۰ هزار افغان به پاکستان مهاجرت کرده اند، اما به گفتۀ این اداره، بیشتر این افغان ها پس از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، به پاکستان رفته اند.

XS
SM
MD
LG