لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

کمیته بین المللی صلیب سرخ از نهاد های کمک رسان خواست به افغانستان برگردند


تصویر آرشیف: کمیته بین المللی صلیب سرخ
تصویر آرشیف: کمیته بین المللی صلیب سرخ

کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید، با وجود همه تلاش‌ها، سازمان‌های بشردوستانه ظرفیت پاسخگویی به نیازمندی‌های روز افزون مردم افغانستان را ندارند.

اعلامیۀ تازۀ کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ با این عنوان آغاز شده است: "۱۱۳۵۰۰ نوزاد افغان، اما چگونه زنده خواهند ماند؟"

این آماری از نوزدان در یک سال گذشته در افغانستان است.

کریستین کیپول، آمر منطقه‌یی کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه در اعلامیه‌یی که به تاریخ ۱۲ ماه آگست پخش شد، گفته است که با وجود تلاش‌های زیاد، سازمان‌های بشر دوستانه ظرفیت پاسخگویی به نیازمندی‌های روز‌افزون مردم افغانستان را ندارند.

در اعلامیه آمده است که بدون حمایت و سرمایه گذاری جامعۀ جهانی میلیون‎‌ها کودک، زن و مرد در افغانستان با مشکلات فوری تهدید کننده زنده‌گی شان روبرو خواهند شد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از دولت‌ها و نهاد های کمک رسان می‌خواهد که به افغانستان برگردند و به پشتیبانی از افغان‌هایی که با وضعیت وخیم بشری روبرو هستند ادامه دهند.

کمیته صلیب سرخ بین المللی و سایر نهاد های کمک رسان وضعیت بشری در افغانستان را اسفبار توصیف کرده اند
کمیته صلیب سرخ بین المللی و سایر نهاد های کمک رسان وضعیت بشری در افغانستان را اسفبار توصیف کرده اند


در این اعلامیه همچنان آمده است که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.

اعلامیهٔ صلیب سرخ: در حدود ۲۰ میلیون تن به شدت در با کمبود مواد غذایی رو به رو اند و بیش از ۱۰۰ هزاز نوزاد با آیندۀ نامعلوم روبرو هستند.

در ادامه نگاشته شده است که در حدود ۲۰ میلیون تن به شدت در با کمبود مواد غذایی رو به رو اند و بیش از ۱۰۰ هزاز نوزاد با آیندۀ نامعلوم روبرو هستند.

بربنیاد این اعلامیه درحالی‌که درگیری‌ها درسراسر افغانستان در یک سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌یی یافته اند، اما خانواده‌های افغان برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.

کمیته صلیب سرخ سقوط نظام بانکی، کمبود کار و پول نقد، پیامدهای چندین دهه جنگ و تحریم های اقتصادی را از مواردی شمرده است که وضعیت زندگی مردم را بدتر از پیش ساخته اند.

این در حالی است که از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان حدود یک سال می گذرد و در این مدت شمار پروژه‌های توسعه‌یی و بازسازی در این کشور نسبت به گذشته کاهش چشم‌گیر داشته است.

طالبان به تازه‌گی دربارۀ این اعلامیۀ کمیتۀ جهانی صلیب سرخ چیزی نگفتند اما پیش از این آنان نیز از جهان خواسته اند که کمک‌های شان را به مردم افغانستان ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG