لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۲

سازمان ملل خواهان کمک ۱۶۰ ملیون دالری برای سیلاب زده گان پاکستان شد


سیلاب ها در پاکستان
سیلاب ها در پاکستان

سازمان ملل متحد خواهان کمک اضطراری ۱۶۰ میلیون دالری به پاکستان شده، تا از آن برای رسیدگی به زیان های سیلاب های مرگبار در آن کشور استفاده شود.

به گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، به اثر این سیلاب ها بیش از یک هزار و یکصد تن جان باخته اند و زیرساخت ها و محصولات زراعتی نیز در پاکستان زیان دیده اند.

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد امروز در پیام ویدیویی از ژینو خواهان کمک اضطراری با پاکستان شد.

آقای گوترش افزود که با توجه به میزان نیازمندی مردم، به توجه جمعی جهان نیاز است.

"سازمان ملل متحد درخواست کمک اضطراری۱۶۰ میلیون دالری را صادر می کند برای حمایت از پاسخ دهی به رهبری حکومت پاکستان. با استفاده از این پول برای پنج میلیون و دوصد هزار تن آب، غذا، خدمات حفظ الصحه، آموزش اضطراری، مصئونیت و حمایت صحی فراهم خواهد شد."

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد
انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد

به گفتۀ سرمنشی سازمان ملل متحد، به اثر سیلاب ها در پاکستان، میلیون ها تن مجبور شده اند تا خانه های شان را ترک کنند. در این سیلاب ها مکتب ها و تأسیسات صحی نیز تخریب شده اند.

به گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، به اثر سیلاب ها پس از باران های موسمی از میانۀ ماه جون به این سو در پاکستان بیش از ۳۳ میلیون تن زیان دیده اند و یک میلیون خانه تخریب شده است.

در گزارش آمده است که مقامات گفته اند که از طیاره های نظامی، هلیکوپتر ها، لاری ها و کشتی ها برای انتقال دادن افراد از مکان های سیلاب زده و نیز رساندن کمک ها به زیان دیدگان کار می گیرند.

از میانۀ ماه جون به این سو در پاکستان بیش از ۳۳ میلیون تن زیان دیده اند و یک میلیون خانه تخریب شده است.

هرچند باران سه روز پیش متوقف شده و آب سیلاب ها در برخی از مناطق در حال کم شدن است، ساحات زیاد هنوز زیر آب است.

بر اساس تخمین ها، سیلاب ها در بیش از یک سوم حصۀ پاکستان سرازیر شده است.

بر بنیاد تخمین های ابتدایی حکومت، این رویداد ده میلیارد دالر به اقتصاد پاکستان زیان رسانده است.

ادارۀ رسیدگی به رویداد های طبیعی پاکستان گفته است که دستکم چهارصد و نود و هشت هزار تن در کشورِ با جمعیت ۲۲۰ میلیونی پس از بیجا شدن در کمپ ها بسر می برند.

در همسایگی پاکستان، افغانستان نیز امسال سیلاب ها هم قربانی گرفته است و هم خساره های هنگفت مالی به باشندگان مناطقِ مرکزی، شرقی، جنوبی، غربی و جنوب شرقی رسانده است.

ادارۀ هماهنگی کمک های بشردوستانۀ سازمان ملل متحد، اوچا به تازگی با پخش گزارشی گفت که گمان می رود که در سال روان میلادی بیش از ۲۵۰ تن به اثر سیلاب ها در افغانستان جان باخته باشند

XS
SM
MD
LG