لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

سیلاب ها در سپین بولدک٬ مسیر رفت و آمد مردم به پاکستان و افغانستان را مسدود کرده است


تصویر آرشیف: سپین بولدک ولایت کندهار نقطه سرحدی بین افغانستان و پاکستان
تصویر آرشیف: سپین بولدک ولایت کندهار نقطه سرحدی بین افغانستان و پاکستان

در اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار٬ دروازهٔ ویش که محل رفت و آمد مردم بین پاکستان و افغانستان است٬ مسدود گردیده است.

در یک ویدیویی که در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده است٬ دیده میشود که مردم به شمول زنان و کودکان در هنگام عبور و مرور٬ تا نیم تنه در آب استند.
سیلاب های اخیر در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار پس از باران های شدید چند روز اخیر جاری شده است.

کندهار یکی از ولایاتی است که اداره هوا شناسی افغانستان احتمال بارنده گی های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها را در دو روز آینده٬ پیش بینی کرده است.

اداره هوا شناسی افغانستان به شمول کندهار٬ در ولایات بدخشان٬ تخار٬ نورستان٬ کنر٬ ننگرهار٬ لغمان٬ کاپیسا٬ پنجشیر٬ بغلان٬ کابل٬ بامیان٬ میدان وردک٬ لوگر٬ پکتیا٬ خوست٬ پکتیکا٬ غزنی٬ ارزگان٬ هلمند٬‌ دایکندی٬ غور و زابل باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها را پیش بینی کرده است. این درحالی است که وزش باد های تند در ولایات هرات و نیمروز نیز پیش بینی شده است.

تخریبات ناشی از سیلاب ها در ولایت لوگر
تخریبات ناشی از سیلاب ها در ولایت لوگر

محمد نسیم حقانی سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث طبیعی در مصاحبه با رادیو آزادی به تعدادی از ولایاتی اشاره کرد که در آن مردم بیشترین آسیب ها را در نتیجه بارنده گی ها و سرازیر شدن سیلاب ها دیده اند.

اداره هوا شناسی افغانستان بارنده گی ها در بیشتر از بیست ولایت را پیش بینی کرده است

« این سیلاب ها در ولایات میدان وردک٬ غزنی٬ کندهار و ارزگان بیشترین خسارات را به مردم وارد کرده است. همین حالا گزارش شده است که در مربوطات ولایت لغمان نیز سیلاب های فراوان جاری شده است. ما از این رویداد ها مطلع هستیم و تیم های ما در آن جا حضور دارند» .

در جریان یک ماه گذشته تقریبا در همه ولایات أفغانستان سیلاب ها جاری شده و خسارات فراوانی به مردم وارد کرده است.


ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان به روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری درکابل گفت که در نتیجه سیلاب های یک ماه اخیر ۱۸۲ تن جان داده و بیشتر از ۲۵۰ تن دیگر نیز زخم برداشته اند. بیم آن میر ود که تعداد تلفات افزایش یابد زیرا تعدادی از مردم در برخی از ولایات شکایت دارند که اعضای خانواده های شان لادرک اند و هیچ سراغی از آنان نیست.

XS
SM
MD
LG