لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۶

سازمان ملل: سیلاب‌های پاکستان جریان کمک رسانی به افغانستان را مشکل ساخته است


سیلاب در پاکستان
سیلاب در پاکستان

برنامه غذایی جهان می گوید، سیلاب های ویرانگر در پاکستان بر کمک رسانی برای مردم افغانستان در همسایگی اینکشور، تاثیر منفی گذاشته است.

اداره های مربوط سازمان ملل متحد می گویند، بیشترین کمک ها از طریق پاکستان به افغانستان منتقل می شود، اما آنها هشدار داده اند که در نتیجه سیلاب های خیلی ویرانگر و بی پیشینه در پاکستان، ماموریت کمک رسانی با موانع جدی روبرو شده است.

کریس کایی رئیس بخش پاکستان در برنامه غذایی جهان، به روز جمعه ( ۱۱ سنبله) از طریق کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران در ژنیو گفت که در حال حاضر آنها برای تهیه مواد غذایی به نیازمندان در پاکستان تمرکز می کنند.

اما او افزود که آنها نه تنها از کمبود مواد غذایی در پاکستان نگرانی دارند بلکه تاثیر منفی سیلاب ها بر کمک رسانی در افغانستان، مایه نگرانی بیشتر آنها شده است.

سیلاب ها در پاکستان خسارات فراوانی وارد کرده است
سیلاب ها در پاکستان خسارات فراوانی وارد کرده است

کریس کایی افزود که پاکستان، راه و مسیر خیلی مهم برای رساندن کمک ها به افغانستان است زیرا بخش بزرگ این کمک ها نخست به بندر کراچی می رسد و سپس به افغانستان منتقل می شود.

این مقام برنامه غذایی جهان افزوده که در حال حاضر جاده ها در پاکستان ویران شده اند و این وضعیت، انتقال کمک ها را خیلی مشکل کرده.

برنامه غذایی جهان پارسال حدود ۳۲۰ هزار تُن مواد غذایی را از طریق پاکستان به افغانستان منتقل کرد

به گفتۀ او، برنامه غذایی جهان پارسال حدود ۳۲۰ هزار تُن مواد غذایی را به افغانستان منتقل کرد اما کریس کایی هشدار داده که سرازیر شدن سیلاب ها در پاکستان، برنامه های امسال را با موانع روبرو کرده است.

رئیس عملیاتی برنامه غذایی جهان در پاکستان افزوده است، محصولات امسال گندم در اینکشور، در مناطقی نگهداری می شد که بخش بزرگ آنرا سیلاب ها از بین برده است.

محصولات گندم پاکستان بیشتر در محلاتی نگهداری می شود که از سیلاب های اخیر متاثر شده است
محصولات گندم پاکستان بیشتر در محلاتی نگهداری می شود که از سیلاب های اخیر متاثر شده است

در پاکستان از ماه جون امسال، بارندگی های سنگین و پیهم آغاز شد که سیلاب های شدید را به همراه داشت.

به گفتۀ مقام های پاکستانی، در این سیلاب ها تا اکنون بیش از ۱۲۰۰ تن جان باخته اند و بیش از یک میلیون خانه ویران شده اند.

بخش بزرگی از زمین های زراعتی با محصولات آن زیر آب شده و وضعیت نگران کننده را به میان آورده است.

سیلاب ها در افغانستان هم صد ها قربانی یا زخمی بر جای گذاشته و زیان های زیادی را به مردم وارد کرده است.

پیش از سیلاب ها هم مردم در افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می کردند زیرا با حاکمیت دو باره طالبان در اینکشور، بخش بزرگی از کمک های جهانی قطع شد و اکثریت کسب و کار ها، به شمول فعالیت های اقتصادی متوقف شده است.

XS
SM
MD
LG