لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

تیم ملی کریکت افغانستان با رقابت های « جام آسیا» وداع گفت


یکی از بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان
یکی از بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان

حضور تیم ملی کریکت افغانستان در جام بیست آووره آسیا شام پنجشنبه با شکست در برابر تیم ملی کرکت هند پایان یافت.

اما افغانستان در این جام توانست در چهار تیم برتر بازی کند.

در بازی پنجشنبه شب، تیم ملی کریکت افغانستان با برنده شدن قرعه توپ اندازی یا بالنگ را انتخاب کرد و بازیکنان تیم ملی کریکت هند توانستند در بیست آوور هدف ۲۱۳ را با حذف ۲ بازیکن از میدان تعیین کنند.

افغانستان در آغاز توپ زنی یا بیتنگ با مشکل دچار شد و در دقایق اول و در سه آوور نخست٬ چهار بازیکن خود را از دست داد.

اما بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان توانستند تا ختم این بازی ۱۱۱ دوش را با از دست دادن هشت بازیکن اش انجام بدهند.

تصویری از بازی های جام آسیا
تصویری از بازی های جام آسیا

پیش از این در بازی روزچهارشنبه در مقابل تیم ملی کرکت پاکستان هم تیم افغانستان با تفاوت یک ویکت شکست را پذیرفت.

تیم های هند و پاکستان از جمع بهترین و با تجربه ترین تیم ها در کریکت بین المللی خوانده می شوند اما بازی روز چهارشنبه تیم ملی کرکت افغانستان در برابر پاکستان از سوی شماری از کرکترهای کشورهای دیگر و آگاهان ورزشی ستایش شد.

بازی های جام کریکت اسیا در ۲۷ آگست آغاز شد و قرار است بازی فاینل در یازدهم سپتمبر میان تیم های پاکستان و سریلانکا برگزار شود.

تیم ملی کریکت افغانستان در جام کرکت آسیا امسال پنج بازی را انجام داد که برنده دو بازی آن در برابر سریلانکا و بنگلادیش شناخته شد.

اما تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های چهار تیم برتر نخست در برابر سریلانکا سپس پاکستان و هند، شکست را تجربه کرد.

کریکت بورد افغانستان حضور بازیکنان در جام کریکت آسیا را موثر خواند و گفت که این جام در آمادگی ها برای مسابقات جام جهانی این تیم را کمک خواهد کرد.

فرید هوتک
فرید هوتک

فرید هوتک به رادیو آزادی گفت:

" در کل گفته میتوانم که تیم ملی کریکت افغانستان در جام آسیا خوب بازی کرد در مرحله نخست تیم میزبان بنگلادیش را شکست داد سپس تیم بنگلادیش را با یک تفاوت زیاد شکست داد و با روحیه بلند به مرحله دوم یا چهار تیم برتر رفت در آن هم بازی های خوبی داشت اما متاسفانه برنده نشد، در کل تیم خوب درخشید پس از این مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد که تیم افغانستان برای آمادگی به آن در داخل و خارج از کشور تمرینات خود را انجام خواهد داد."

پیش از این راشد خان ستاره معروف تیم ملی کرکت افغانستان هم حضور تیم ملی کرکت افغانستان را جام آسیا را بسیار مهم خوانده بود. حضور تیم ملی کریکت افغانستان در این جام در حالی مهم خوانده شده که براساس خبرگزاری رویترز چندین تمویل کننده تیم ملی کریکت افغانستان پس از تسلط دوباره طالبان، این تیم را ترک کردند و حضور این تیم را در بازی های بین المللی کمرنگ کرده است.

بازی های جام کریکت اسیا در ۲۷ آگست آغاز شد و قرار است بازی فاینل در یازدهم سپتمبر میان تیم های پاکستان و سریلانکا برگزار شود.

پس از جام کرکت آسیا، قرار است تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی کریکت بیست آووره در آسترالیا اشتراک کند که برای شانزدهم اکتوبر الی سیزده نومبر امسال برنامه ریزی شده است.

XS
SM
MD
LG