لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۷

نیویارک تایمز: انفجار های کابل٬ ناکامی طالبان را در زمینۀ حفاظت از اقلیت ها نشان می دهد


افراد امنیتی طالبان در برابر مرکز آموزشی کاج در کابل
افراد امنیتی طالبان در برابر مرکز آموزشی کاج در کابل

بسیاری روزنامه های غربی مطالبی را در بارۀ حملۀ مرگبار دیروز در مرکز آموزشی کاج در کابل نشر کرده اند.

نیویارک تایمز

  • نیویارک تایمز در کنار ارایۀ جزئیات تلفات رویداد از خالد زدران سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان در کابل نقل کرده که گفته است ، برگزار کنندگان هر نشست بزرگ پیشاپیش به نیروهای امنیتی طالبان اطلاع بدهند تا تدابیر امنیتی اتخاذ شود.


سازمان عفو بین الملل گفته که انفجار های کابل ناکامی طالبان را در زمینۀ حفاظت از اقلیت ها نشان می دهد.

این سازمان در بیانیه ای به نقل از سمیرا حمیدی کمپاینر عفو بین الملل در جنوب آسیا نوشته است که گام های فوری باید برداشته شود تا مصونیت همه مردم به خصوص اعضای جوامع اقلیت تحت حاکمیت طالبان تضمین شود.

رویداد های اخیر امنیتی در کابل ، باشندگان پایتخت را نگران کرده است.

گلوب اند میل

  • روزنامۀ کانادایی گلوب اند میل مطلبی را نشر کرده که عنوان آن است " قانون ضد تروریزم کانادا در حالی تغییر نکرده که افغان ها با بحران انسانی رو به رو اند و زمستان در راه است."


روزنامه می نویسد که احزاب مخالف و گروه های امداد رسان می گویند که حکومت کانادا پافشاری دارد که در قانون ضد تروریزم استثنا قایل نخواهد شد.

یک کمیتۀ از احزاب در ماه جون از حکومت خواست که در این قانون تغییر وارد کند تا موسسات خیریه بدون آنکه به همکاری با طالبان متهم شوند بتوانند با افغان ها کمک کنند.

نمایندگان چندین موسسۀ امداد رسان در ماه مارچ به اعضای پارلمان گفتند که آنها حتی نمی توانند که به رانندگان خود در افغانستان معاش بدهند یا غذا فراهم کنند زیرا اگر پول ارسال کنند کمک به طالبان تلقی می شود و به حمایت از گروه تروریستی متهم می شوند.

طالبان در قانون کانادا به عنوان یک گروه دهشت افگن معرفی شده و هر کس که به طالبان پول بدهد جرم پنداشته می شود.

به گفتۀ نهاد های مدد رسان در کانادا ، این قانون مانع کمک رسانی به افغانستان شده است.

طالبان پس از بازگشت به قدرت در افغانستان در آگست پارسال ، خلاف توقع ، محدودیت هایی شدید به خصوص بر کار و آموزش زنان و دختران در این کشور وضع کردند.

این اقدامات طالبان باعث شده که بسیاری کشور ها در پالیسی هایشان در برابر طالبان نرمش نیاورند.

صلیب سرخ کانادا ، موسسۀ خیریه اسلامی کانادا ، موسسه پاملرنۀ کانادا ، موسسه ورلد ویژن و بسیاری از موسسات دیگر شامل ائتلافی اند که از حکومت آن کشور می خواهند که با درنظرداشت اصول بین المللی ، در قوانین فعلی استثنا قایل شود.

XS
SM
MD
LG