لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۴

اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه را علیه روسیه تصویب کرد


بیرق اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن
بیرق اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن

کمیسیون اروپا اعلان کرد که اتحادیه اروپا بخاطر هجوم نظامی روسیه بر اوکراین تحرم های نو را علیه روسیه تصویب کرد.

در این تحریم ها محدودیت در معاملات با روسیه در بخش صنعت فولاد و دیجیتل تکنالوژی، تعیین نرخ تیل روسیه که با کشتی های اروپایی و یا از طریق یک کشور سومی به اروپا فرستاده می‌شود، شامل اند.

بخش دگر این تحریم‌های اتحادیه اروپا وزارت دفاع روسیه و مقامات نظامی و ملکی را که در همه پرسی در مناطق غصب شده اوکراين توسط روسیه دخیل بودند، در بر می‌گیرد.

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا با استقبال این تصمیم رهبران اروپا گفت "نتیجه همه پرسی جعلی پوتین و یا الحاق بخش‌های از خاک اوکراین با روسیه هرگز قابل قبول نیست."

تا حال هیچ کشور عضو اتحادیه اروپا در برابر این تصمیم اعتراض نکرده و متن تحریم‌های جدید علیه روسیه ممکن است تا پایان امروز تصویب و اعلان شود.

برای تصویب تحریم های اتحادیه اروپا موافقه تمام اعضای آن لازمی می‌باشد، اما چنین معلوم می‌شود که بعضی از اعضای این اتحادیه موقف جدی تر علیه روسیه دارند و این تحریم‌ها را کافی نمی‌دانند.

پولند و جمهوری‌های بالتیک علاوه بر تحریم‌های تصویب شده خواهان ختم کامل همکاری در بخش انرژی با روسیه می‌باشند و تقاضا کرده اند که واردات الماس از روسیه و رهبر کلیسای ارتودوکس روسیه هم شامل این تحریم‌ها شوند.

شماری از نیروهای اوکراین
شماری از نیروهای اوکراین

در میدان جنگ در اوکراين هر چند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید که در مناطق اشغال شده توسط مسکو در جنوب و شرق اوکراین وضعیت تحت کنترل است، اما قوای اوکراینی ادعا می‌کنند که در اینجا پیشرفت داشته اند.

روسیه مناطق اشغالی دونتسک، لوهانسک و زاپوریژیا را هفته گذشته جز خاک فدراسیون روسیه اعلان کرد.

رئیس جمهور پوتین به حکومت خود دستور داد که کنترل فوری بزرگترین تاسیسات اتمی اروپا در زاپوريژیا را بدست بگیرد.

همزمان با این در گزارش استخباراتی وزارت دفاع بریتانیا آمده است که قوای اوکراین در مناطقی که روسیه اشغال کرده، پیشرفت های داشته اند، و دربعضی جاها تا ۲۰ کیلومتر پیشرفته اند.

XS
SM
MD
LG