لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۴

رادیوی ان پی آر امریکا: قصر سفید امیدوار است پروسه مهاجرت افغا‌ن‌ها به امریکا سریع‌تر شود


تصویر آرشیف: جریان پروسه تخلیه از میدان هوایی بین المللی کابل
تصویر آرشیف: جریان پروسه تخلیه از میدان هوایی بین المللی کابل

یک تعداد از نشریه های امریکائی در مورد سرنوشت افغانهای که به این کشور پناه برده اند ، مطالبی را نشر کرده اند.

رادیوی ان پی آر امریکا

  • رادیوی ان پی آر امریکا در ویبسایت خود در این مورد مطلبی مفصلی را چاپ کرده و می گوید : قصر سفید امیدوار است که پروسه مهاجرت آنعده افغانهای را که با سربازان امریکائی در کشور خود همکاری کرده اند سریعتر بسازد.


نشریه می افزاید سال گذشته بعد از خروج قوای امریکا و هرج و مرجی که در جریان تخلیه ایجاد شد ، ادارات جذب مهاجرین دراین کشور بسیار مصروف شده اند.

نشریه فهرست نامهای یک تعداد افغانها را نشر کرده که چندین بار ویزه گرفته اند، اما تا هنوز سرنوشت شان نا معلوم است.

در اواخر یک تعداد پناه جویان افغان در پیشروی ساختمان کانگرس امریکا گردهمائی اعتراضی انجام داده و تقاضا کردند که تصمیم در مورد سرنوشت شان بزودی تصویب شود . به اساس این تصمیم برای افغانهای که به امریکا پناه برده اند، زمینه بود و باش قانونی فراهم میشود.

یک تعداد از اشتراک کننده گان این اعتراض به رادیو آزادی گفتند که در یک سال گذشته هزاران افغان به ایالات متحده رفته اند ، اما اسناد بود و باش قانونی به آنها داده نشده است.

یک تعداد اعضای کانگرس امریکا در ماه اگست سال روان میلادی یک قطعنامه را به کانگرس سپردند که به اساس آن افغانهای که به امریکا رفته اند می توانند اقامه قانونی بدست آورند.

روزنامه لاک مت تایمز

  • روزنامه لاک مت تایمز در شماره اخیر خود نوشته است که افغانستان باید برای مدیریت خوب منابع آبی، بر دریای کابل بندها را اعمار کند. روزنامه نوشته است افغانستان برای بیرون رفت از فقر و بی بضاعتی باید جریان آبهای خودرا مهار کند. به باور روزنامه این عمل به بهبود اقتصادی و کاهش فقر در افغانستان کمک خواهد کرد.


در دوام این مطلب می خوانیم که با مدیریت و تنظم آب و ساختن بند های آب بر دریای کابل٬ آب افغانستان مهار شده می تواند.

روزنامه می نویسد دریای کابل که از کوه های هندوکش سرچشمه میگیرد و از چندین دریا ساخته شده ۷۰۰ کیلومتر طول دارد که ۴۶۰ کیلومتر آن در داخل خاک افغانستان و ۲۴۰ کیلومتر آن در خاک پاکستان امتداد یافته است.

XS
SM
MD
LG