لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

وزیر دفاع جرمنی: پیمان ناتو باید در برابر تهدیدات روسیه آماده گی لازم داشته باشد


کریستین لامبرشت وزیر دفاع جرمنی
کریستین لامبرشت وزیر دفاع جرمنی

وزیر دفاع جرمنی می گوید، پیمان ناتو باید برای تامین امنیت مشترک٬ بیشتر تلاش کرده و از خود در برابر هرگونه اقدام تهاجمی روسیه، حفاظت کند.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع جرمنی در جریان مسافرت به لیتوانیا گفته، که ناتو باید برای تامین امنیت مشترک خود بیشتر تلاش کند. زیرا به گفتۀ او نمیتوان دانست که توهمات عظمت طلبی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تا کجا میتواند، پیش برود.

لامبرشت به روز شنبه ۸ اکتوبر هنگام بازدید از عساکر جرمنی مستقر در این کشور بالتیک گفت که تهدیدات روسیه به لیتوانیا شنیده می شود و این تقریباً اولین تهدید مسکو نیست، باید آنها را جدی گرفت و آماده بود.

به گفتۀ کریستین لامبرشت، امنیت لیتوانیا، امنیت جرمنی است.

وزیر دفاع جرمنی با همتای اوکراینی خود اولکسی روزنیکوف
وزیر دفاع جرمنی با همتای اوکراینی خود اولکسی روزنیکوف

تهاجم غیرموجۀ روسیه بر اوکرائین که در۲۴ فبروری آغاز شد، باعث تنش های شدید در روابط غرب و کشورهای اروپایی با روسیه شده است.

جرمنی رهبری یک واحد بین المللی رزمی متشکل از ۳۰۰۰تا ۵۰۰۰ عسکر مستقر در لیتوانیا را بر عهده دارد

جرمنی رهبری یک واحد بین المللی رزمی متشکل از ۳۰۰۰تا ۵۰۰۰ عسکر مستقر در لیتوانیا را بر عهده دارد. این نیرو ها بخشی از تلاش های ناتو برای تقویت جناح شرقی این پیمان محسوب می شوند.

لیتوانیا با منطقۀ کالینینگراد روسیه در بحیرۀ بالتیک و همچنان با کشور بلاروس متحد نزدیک کرملین، سرحدات مشترک دارد.

در این حال یک انفجار و آتش سوزی شدید به روز شنبه ۸ اکتوبر باعث توقف جریان ترافیک و آسیب پل کلیدی شد که روسیه را به شبه جزیرۀ اشغالی کریمیا وصل می کند.

مقامات مسکو گفته اند که این رویداد ناشی از انفجار یک موتر بمب گذاری شده بود و خبرگزاری های روسیه از قول کمیته ملی ضد تروریزم این کشور گزارش دادند که انفجار این موتر بمب، باعث آتش سوزی هفت تانکر مواد نفتی شد که از طریق خط ریل به شبه جزیره کریمیا منتقل می شدند.

اما یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور اوکراین گفته است که این رویداد یک ضربه ای جدید از سوی کیف است و حمایت عملیاتی از نیروهای روسیه را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG