لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۴

دور اول رقابت های جهانی کریکت به روز یکشنبه آغاز می‌شود


تصویر آرشیف : دوبازیکن از تیم های کریکت پاکستان و نیوزیلاند
تصویر آرشیف : دوبازیکن از تیم های کریکت پاکستان و نیوزیلاند

دور اول بازی های جام جهانی بیست اووره کریکت به روز یکشنبه دراسترالیا آغاز میشود.

قرار است به روز یکشنبه دو بازی کریکت بین تیم های سریلانکا و نامیبیا و همچنان بین تیم های امارات متحد عرب و هالند در استرالیا برگزار شود.

در دور اول این بازی ها هشت تیم به دو گروپ تقسیم شده اند . در گروپ «الف» سریلانکا، نامیبیا، امارات متحد عرب و هالند شامل اند و در گروپ «ب» ویست اندیز ، اسکاتلند ، زیمبابوی و آیرلند داخل می باشند.

بازی کن سابق تیم ملی کریکت افغانستان هستی گل عابد پیشبینی میکند که تیم های سریلانکا و ویست اندیز به مرحله بعدی راه خواهند یافت:

«تیم های قوی هستند . تجربه بسیار طولانی در کریکت دارند . بازی سریلانکا را ما به تازه گی در مسابقات جام آسیا دیدیم که با وجود اشتراک تیم های هند، پاکستان و بنگله دیش در جام آسیا برنده شد و ویست اندیز یک تورنمنت بسیار خوب بازی های بیست اووره را در داخل خاک خود انجام داد و تجربه خوبی را بدست آورد تا در جام جهانی خوب بازی کند.»

تیم ملی کریکت افغانستان نیز با آماده گی های لازم در این رقابت ها حضور می یابد
تیم ملی کریکت افغانستان نیز با آماده گی های لازم در این رقابت ها حضور می یابد

طبق اصول تعین شده به غیر از این دو تیم نامبرده دو تیم دیگر هم به مرحله بعدی میروند. به نظر آقای عابد تیم زیمبابوی هم تجربه کار است و در پهلوی آنها امارات متحد عرب هم به بازی های بعدی راه خواهد یافت :

«در تیم های آسیایی استعداد خاص بازی های بیست اووره وجود دارد و از همین رو من می گویم که تیم امارات متحد عرب به دور بعدی بازی های جهانی راه خواهد یافت .»

در دور اول مسابقات این هشت تیم در بین گروپ های خود تا ۲۱ ماه اکتوبر بازی می کنند و بعد از هر گروپ دو تیم به دور بعدی با بازی تیم های برتر یکجا میشوند.

تیم ملی کریکت افغانستان در گروه تیم های برتر شامل است و اولین بازی آن با آغاز دور بعدی مسابقات جهانی در ۲۲ اکتوبر با تیم انگستان خواهد بود.

XS
SM
MD
LG